Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Millaaa
var till en rekondarfirma i torsdags och när jag backade ut ifrån lokalen så lyste denna lampa:

Bild

sa det till honom men han sa att den brukar slockna efter ett tag och att det kan vara fukt någonstans, men den lyser fortfarande och den här killen verkar lite smått oseriös så han svarar knappt när man hör av sig så vad kan jag göra för att släcka lampan?

är det fukt någonstans som jag kan blåsa bort med tryckluft eller kan det vara lambdan? :shock:
någon som varit med om samma sak efter motortvätt?
Börja med att läsa ut felkoderna. Det ger ju en anvisning om var felet ligger. Om det då är någon enhet som rekonditioneraren har berört, så är ju saken klar. Är det något annat som han rimligtvis inte har varit i närheten av så är det ju bara en tillfällighet att det kom just nu. Men säg inte så till honom om du skall klaga, för då "hakar han på det" och försvarar sig med det.
Ja, gör såhär: Börja med att koppla bort batteriet några minuter (då nollställs lagrade felkoder). Kör sedan bilen tills lampan tänds. Stanna och läs ut felkoder för tänd- och bränslesystemet. Hur man gör finns beskrivet i FAQ-delen av forumet.
Köpa en tidig XC90?

Är det mycket barnsjukdomar första &ar[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]

Nedan en bild på tändningslåset o[…]