Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ronne
Maximuspro skrev: Hej Ronne,

Jag har knarr i mina paneler, vet du vad dom gjorde med din panel så slipper ja var där två gånger oxå.... :)
Hej.
Jag vet inte vad dom gjorde men det är tyst fortfarande i alla fall. Det enda jag kan hänvisa till är vad som står i historiken
på min volvosida :

Felsökning av dörrar/luckor: g8
Sidodörr, komplett
Felsökning av dörrar/luckor: 3t
Sidodörr främre 1 sida just tj24294

/Ronne
av Maximuspro
Ronne skrev:
Maximuspro skrev: Hej Ronne,

Jag har knarr i mina paneler, vet du vad dom gjorde med din panel så slipper ja var där två gånger oxå.... :)
Hej.
Jag vet inte vad dom gjorde men det är tyst fortfarande i alla fall. Det enda jag kan hänvisa till är vad som står i historiken
på min volvosida :

Felsökning av dörrar/luckor: g8
Sidodörr, komplett
Felsökning av dörrar/luckor: 3t
Sidodörr främre 1 sida just tj24294

/Ronne
Tack!
av Markos67
Bilen startade inte första försöket när man tröck på start knappen , enda som hände var att tändning slog på . Felsökning , givare vid bromspedalen osäker funktion , byte sen Ok ! Vatten droppade in vänster bakdörr , riktat den sen Ok .
av Redmeister
Bakluckan går inte att öppna, händer inte ett skit när man trycker in stora gummiknappen på bakluckan.
Den är inne hos Volvo nu väntar på delar eftersom dom var tvungna att bryta sönder låskistan för att få upp bakluckan.
Konstigt att det inte finns någon nöd öppning av bakluckan.
//Fredrik
av moffe
Det där har hänt min kusin på hans V60 D5 AWD R-Design 2011... Sedan har han haft problem med motorhuvens sensor att alarmen går på grund av att den tycker att den är öppen. Sedan har fönstrerna gått upp av sig själv och lacken "flagar" låss på sidan. Själv har jag inte haft något av dessa problem. Han verkar ha fått ett måndagsexemplar :) Eller en gång tror jag har haft mina fönster öppnat men är inte säker om de har öppnats på grund av nyckeln som jag haft i fickan har på någotvis tryckt upp fönstren. :roll:

Det jag haft är sensus problem, växellådan konstigt ibland (hårda växlingar ner vid 50km/h) knyckig. Detta dock har jag inte mera som jag märkt...
Nu skall bilen in på grund av skrammel i taket på passagerar sidan, nära airbagen och takluckan i taket. Något sitter löst där.
av orrbygrabb
Jag har precis köpt en V60 har haft Audi i ca 12-13 år, fick en V70 som hyrbil i januari och den hade ett fel på tankgivaren den visade aldrig full tank, det var mitt första möte med en Volvo på tio år, nu när jag köpte min V60 så hade den precis samma fel, den visade aldrig de sista 25 procenten, fick ena tankgivaren utbytt på garanti men med min erfarenhet av volvo blir alltså av 2 st volvo av årsmodell 2012 så har de båda haft samma fel.
Användarvisningsbild
av apersson850
Att automatlådan växlar ner hårt när man saktar in inför exempelvis en cirkulationsplats finns det bot för. Ny mjukvara installerades i min, sen har det aldrig hänt fler gånger.

Att det inte finns någon nödöppning av bakluckan inifrån är inte alls konstigt. Man kan nämligen låsa handskfacket och förvaringsfacket under golvet separat. Facket under golvet låses genom att bakluckan hålls låst, vilket i sin tur blockerar golvluckan från att öppnas. Hade det funnits en nödöppning i bakluckan hade den funktionen spolierats.
av perhall
Jag har haft många BMW och Volvo, aldrig har VOlvo visat fel (dock ibland mer el mindre rätt) på tankmätaren men vanligt fel på BMW... har även haft samma problem på en Merca C-klass, jag tror inte att det generellt är ett stort problem på Volvo.../PH
av spuzz
Hej!

Jag har haft ett fåtal småfel på min V60 Momentum MY12 1.6D. I övrigt så har bilen fungerat riktigt bra, trivs med den och kör i snitt 3500 mil per år, merparten Umeå - Stockholm - Göteborg.

Förarstolen började uppge småljud som ett gnisslande ljud efter cirka 2500 mil. Ljud som uppkom varje gång jag körde i ett fartgupp eller rentav en broskarv. Ringde Bilia och de smörjde upp stolen. Problemet nu avhjälpt.

Efter 3300mil+ så började min växellåda att gnissla, varje gång jag växlade till 1an/2an så gav den ett slags lätt gnisselljud. Oftast vid minusgrader ute. Serviceteknikern på Bilia fixade detta vid 4000 servicen, visade sig vara dåligt smörjt från fabriken i framvagnen.

Nu efter cirka 4500mil så har det uppkommit ett gnisslande ljud vid varje bromsning och ibland även när jag lägger i 1an och drar iväg på dragläget. Kör man även försiktigt så hör man ett vagt skrapljud (låter som vänster fram). Jag har provat att rucka på mina bromsskivor för att se om några stenar släpper. (hade samma problem på min C30 -08 och det hjälpte att jag ruckade till bromsarna ordentligt så försvann ljudet och två stenar trillade loss). Har kontaktat Bilia och får se vad felet kan vara.

Ingen som har liknande erfarenhet av det sistnämnda?
av eseaese
Varje gång jag fyllt på vindrutespolaren på min V60 så rinner det ut en del under bilen. Verkar som inte påfyllningsröret tätar mot behållaren utan allt som finns i röret rinner ut. Kan ju strunta i att fylla fullt men är lite störande.

Inget hört om det tidigare. Börja med Vo[…]

Blond läder eller ej

Nu rätt många år senare kan man t[…]

Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]

Sänka volvo 740 40mm?

Tänk bara på att kolla och justera om T[…]