Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har nu kollat främre och bakre motorkudde, de bådas vakuum fungerar och muttrar är fastdragna, övre motorfäste samt nedre vid växellåda är bytt, lilla motorkudden vid remskivan är OK, vad kan göra så att jag fortfarande har vibrationer?

Vibrationerna fortplantar sig i karossen och känns i hela bilen, inga ofantliga mängder men så mycket så att man känner av det vid ex.vis långkörning i kroppen.
Som exempel, men sätter jag foten på gaspedalen lite lätt när jag har farthållaren på, så vibrerar det rätt gött i foten, och vid kraftigare accelerationer ökar vibrationerna.

Tips någon?
Har bytt främre + bakre motorkudde och det blev bättre, vibrerar en hel del mindre vid belastning, men, det kommer fortfarande vibrationer från motorn.
Virvelspjället har jag känt på men inte lyft på kåpan och tittat så det är helt men tycker att det är ett visst motstånd i axeln när man rör det fram och tillbaks.
Har någon haft problem med att automatlådan gett detta felet?
Det vibrerar mer på P, R och N-läge än vad det gör på D.

Jo det är inte speciellt stort, nedan är[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]