Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monchichi
Förra veckan beställde jag en xc60 my14. Hade hört av säljaren att vissa fått leveranstid så sent som i september. Vet dock inte om han menade generellt. Jag blev glatt överraskad när preliminärt leveransdatum visade sig bli vecka 28. Med lite tur kommer den i början av juli, men troligen i slutet.

Är nyfiken på vilka leveranstider ni andra har fått eftersom det ger en indikation. Om ni fått långt fram, vad kan det vara för utrustning/kombination som orsakat det, etc.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Som jag skrivit i andra trådar så ska den eluppvärmda ratten innebära risk för fördröjningar med ett antal veckor (ingår i värmepaketet)
av Monchichi
Är det bekräftat eller en gissning? Jag har rattvärmen i min beställning, och än så länge är det inte "mer än" 10-11 veckors väntetid. Får hoppas att det inte ändrar sig till det sämre...
Användarvisningsbild
av philipsguy
Jag fick ändra min order på V70 för att få den tillverkad v20 det skulle annars fördröjt ett antal veckor enligt säljaren. Ville gärna ha bilen före semestern...
av Monchichi
Ok. Men då är det inte långt kvar tills din bil tillverkas! Roligt! :smile:
av Peterkinna
Beställde en XC60 my14 R-design med lite extrautr, och det är leverans V43! Vad är det som gör att det dröjer så? Har ngn 3-parts leverantör problem med att leverera?
Användarvisningsbild
av mgmannen
Peterkinna skrev:Beställde en XC60 my14 R-design med lite extrautr, och det är leverans V43! Vad är det som gör att det dröjer så? Har ngn 3-parts leverantör problem med att leverera?
Tror att R-design inte börjar tillverkas förrän efter semestrarna. Så sa min säljare. Det gällde R-design, D2 automat och lite andra modeller...

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]