Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja! Har köpt en elantenn till min bil Volvo S70 då jag hade en vanlig antenn som var 5 meter lång :roll: Jag har monterat den och kopplat in i det färdig dragna kablaget som finns. Nu till saken att jag har bytt min stereo till Pioneer Dubbel din. För den strömmen som går till antennen borde gå in i ISO-kabeln? Kan man få detta att funka med stereon? Mvh

Bilder finns i min projekttråd på garaget ;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 9#p3695189
Det borde gå relativt enkelt att få det att fungera. Kolla bakom stereon om du har någon antenn remote. Kan stå "ant rem" eller liknande, annars får du väl använda remoten till slutsteg som remote till antennen. Det blir då alltså signalen som säger till antennen när den ska hissas upp och ner, dvs när stereon slås på och av.
JT855 skrev:Det borde gå relativt enkelt att få det att fungera. Kolla bakom stereon om du har någon antenn remote. Kan stå "ant rem" eller liknande, annars får du väl använda remoten till slutsteg som remote till antennen. Det blir då alltså signalen som säger till antennen när den ska hissas upp och ner, dvs när stereon slås på och av.
Har kopplat den vit/blåa till remote. och hör att motorn klickar till bak ifrån antennen när stereon startas. men kommer inte upp. samma när jag stänger av så klickar det till antagligen för den vill gå ner. Kan det vara att man spänt den muttern för hårt på ovan sidan?
se bild här:
http://fuskbugg.se/dl/faYj6h/DSC_0102.JPG
Dom elantenner jag kopplat, vilket iofs är väldigt få, har hand 3 kablar: plusmatning, jord, samt styrström. Plusmatning kommer ifrån en konstant plus-källa, antingen via tändningslåset eller direkt via batteriet om man vill göra det enkelt för sig. Jord dras förslagsvis till närmsta bästa jord. styrström dras som redan nämnts till stereons remote/antenna/rmt/rmt antenna/ellervadtusandomkallardenpådinstereo.
Den är i regel BLÅ på nya stereos, och BLÅVIT på äldre.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]