Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror det kostade runt 10000 att få kameran och inmonteringen när jag köpte min 2012:a. XC70, förvisso, men det är ju ungefär samma sak i detta fall. Största arbetet i förhållande till nyttan var nog att demontera mittkonsolen för att kunna byta den svarta blindknappen till en som det står CAM på. Annars var jobbet att dra videokabeln bakfrån och fram till displayen en av de mer omfattande delarna av jobbet.
av Petzzon
poseidon skrev:Eller en backkamera med bluetooth som du kopplar till mobilen, då behöver du bara ström. Finns massor på ebay.
Har du möjligtvis en länk? Letade lite men hittade inget.
av hallan2
Hittade den här sidan på nätet ,en trådlös backkamera som passar till xc60 "enkel installation kan anslutas till en Monitor med A/V ingång eller till en GPS med 3.5 mm. plug." står det ..jag är helkass på sånt här men någon som vet ifall om det finns A/V ingång på xc60 7" originalmonitor?
kolla länken http://www.importservice.nu/till-de-fle ... mera/807-0
av vicster
Eftermarknads backkameror finns för några ynka hundralappar på DX.com, även trådlösa varianter. Hur de fungerar? Ingen aning, men varit lite småsugen på att beställa bara för att kolla kvaliteten :)
Användarvisningsbild
av rob88
Köp ett kamerakit hos Volvo och montera det själv. Har du inte tummen mitt i handen fixar du det utan större problem. Bara lämna in bilen hos Volvo sen och be dom ladda i PAC mjukvaran.

Nu jobbar jag med att montera backkameror hos Volvo så gott som dagligen men jag tror att du fixar det som sagt om du har lite grundläggande kunskaper och följer manualen slaviskt. ;)

XC60 är snäppet lättare än XC70 då du får hela bakluckelisten till XC60 och slipper såga i bagageluckan.

Köp inget eftermarknadskit bara, det är inte i närheten av originalet. :)
Användarvisningsbild
av Doffen
2013xc70 skrev:Hei, har ettermontert kamera foran og bak. Tror mekanikeren brukte 3 timer bak, utrolig mye arbeid, masse demontering. Min er xc70.2013. Men det er vel det samme som på xc 60.
Treg mekaniker altså.

Monterte kamera bak på min egen MY13 XC70
Tok meg 1,5 time.

Er ikke så mye jobb i grunn, det vanskelige er å få kabelen igjennom kabelgjennomføringen fra bakluken.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]