Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Har 225/45/17 på både vinter o sommar.
Däremot bättre däckmönster på vinterdäck och högre klackar, mer sajpningar.
I och med att däcket kan vara lite mer förlåtande vid vinterdäcken så känns inte vibrationerna.

Blir mycket bättre med nya länkarmsgummin.
av kilowatt
funderar sedan som följer. Eftersom vinerdäcken är mjukare så tar dom upp vibrationer bättre......en variant med lufttrycket är att om det inte hjälper att höja, så sänk, annars skulle jag vilja rekomendera ca 3 bar 35-40 PSI, men du kan ju sänka under det du hade med den felaktiga manometern, till 2-2,25 bar.........
av S.t.r.a.n.D
Efter korrigering av lufttrycket i däcken blev det helt klart bättre men inte helt bra. Sen det jag märkt idag efter en 30-mila sväng som jag blir lite fundersam över är att det kommer och går. Ibland vibrerar det inte alls, ibland lite lite, ibland mer, det pendlar som upp och ner. Ska se om jag får tid nån dag i veckan att skifta däck med farsan, han har också 18" fälgar så får vi se om det kvarstår. Jag vet ju att det försvinner med 16".
av Larzan
Och varför blev det bättre, för att däcket inte är lika stumt längre. = Slitna gummibussningar.
S.t.r.a.n.D Du skjuter upp problemet tills vidare.
Användarvisningsbild
av Vojje
Vad förväntar ni er av ett lågprisdäck från Korea?
Inte att det ska vara lika komfortabelt som ett Goodyear eller Michelin, väl :shock:

Stor diameter och liten profilhöjd torde knappast göra saken bättre.
av llesrof
Vojje skrev:Vad förväntar ni er av ett lågprisdäck från Korea?
Inte att det ska vara lika komfortabelt som ett Goodyear eller Michelin, väl :shock:

Du tänker nog på skitdäck från Kina, typ Linglong, Goodride, Wanli, Sunny och sådan skit. Kumho är rätt hyggliga trots allt. Det finns ett mellansegment där man får hyggliga saker för pengarna även om flotta varumärkesdäck är något bättre och mycket dyrare.
av S.t.r.a.n.D
Jaa jag skjuter upp det pga att jag har rätt ont om tid att hinna med att kolla och det är ingen panik för bilen är fullt körbar, något irriterande bara.

Det känns surt att lägga ut flera tusen på nya däck när dom har så pass mycket mönster kvar samt att det inte är 100% säkert att det är det.

Kumho tycker inte jag är skitdäck. Har kört med betydligt billigare kinadäck på 19" utan problem. Sen kan ju uppsättningen jag har på nu vara dåliga men inte överlag.

Ska försöka ta mig tid i veckan och krypa o kolla på länkarmarna.
av Larzan
Vojje skrev:Vad förväntar ni er av ett lågprisdäck från Korea?

Borttaget på grund av brott mot forumreglerna
OTA 4.xx

Ja för flera veckor, kanske en månad se[…]

Svärmor hade Bosch LU-Jetronic insprutning p[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]