Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
luckan till kofferten funkar inte på min XC70-10. Den öppnar sig när jag använder fjärrkontrollen men inte när jag använder handtaget. Vet någon om det sitter någon brytare någonstans (det lär det göra :)). Vet ni hur man kommer åt den kanske är en bättre fråga.
/M
Vi hade samma problem på vår XC60, för att öppna bagageluckan så var man antingen tvungen att använda fjärrkontrollen eller knappen vid ljusreglaget. Då bilen fortfarande hade nybilsgaranti så lämnade vi bara in den till Volvo. Det tog två veckor för dom att få reservdelen. Jag är inte 100, men har för mig att det var själva handtaget, hela listen den sitter på, dom bytte för att få det att funka.
Kolla på volvocars sida efter backkamera. Det finns monteringsanvisning för den där någonstans. Kameran sitter ju vid sidan om handtaget, så den anvisningen måste rimligtvis ta dig nära det du är ute efter.
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]