Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kul att tråden tagit lite fart.
Kan tipsa om att Volvosubventionerade businessmodeller släppts till åf förra veckan. Det finns inga större begränsningar på vad som går att komplettera med som det funnits tidigare utan det mesta går tydligen att plussa på. Det gjorde min D5 20 Kkr billigare 8)
Racetwin2 skrev:Är det verkligen svart läderratt oavsett interiörkulör på Summum. Ser vidrigt ut i mina ögon om man som jag gillar det ljusbiega lädret. Jag lyckas inte få annat än svart ratt hur jag än väljer. Även om jag tex väljer "blond" så får jag svart ratt. En bugg i konfiguratorn? Någon som vet?

Ända sedan 2008 har ratten varit ljusbiege. Har haft det på tre bilar i rad nu.....
Tycker också det är synd att dom begränasat det där med ljus ratt man får t.ex inte välja till Sportpaket på V70, om man ska ha ljus ratt så är det V70/S80 som gäller, XC60 har dom tagit bort ljus ratt helt och hållet och ersatt med svart treekrad sportratt samt att det snygga panelinlägget nordic light oak som försvunnit, tycker inte det stämmer in på "designed around you" som Volvo kallar det.
Jag har nu fått prel leveransvecka v26 på min MY14. Sista veckan i Juni. Då gjorde jag beställningen i måndags morse. Nu är det nog inte långt kvar innan leveranserna trillar över semesterskarven.
Racetwin2 skrev:Jag har nu fått prel leveransvecka v26 på min MY14. Sista veckan i Juni. Då gjorde jag beställningen i måndags morse. Nu är det nog inte långt kvar innan leveranserna trillar över semesterskarven.
Suck, min var preliminär till v28, kan bli tajt att få den då eftersom det är semester tider och det som skall eftermonteras som drag etc förmodligen drar ut på tiden. Får den förmodligen runt v29-30 istället :roll:
simonhalmstad skrev:XC60 har dom tagit bort ljus ratt helt och hållet och ersatt med svart treekrad sportratt samt att det snygga panelinlägget nordic light oak som försvunnit
Ljus ratt och knopp är ju verkligen pricken över i:et i en i övrigt ljus interiör, jag är otroligt nöjd med ju det i min XC60.

Nordic light oak har väl i och för sig inte funnits sedan faceliften MY11, men jag kan ha fel? Men snygg är den, speciellt i hop med den ljusa knoppen :)

/Martin
Jag håller med dig där :D Nordic light oak fanns på de första XC60 oxå tror jag. Finns inte många XC60 (Sensus) i Sverige med helljusa intriörer med ljus ratt och nordic light oak, kommer nog bli lite mer ovanligt på begagnatmarknaden sedan. 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]