Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvoknasen
kan man nollställa adaptionen på lådan själv med denna ?

MVH JOHAN
av SubMarine
Själva mjukvaran till färddatorn är nog bra mycket billigare än 3800kr. Det var inte komplett installation inkl spak etc som det priset gällde? Jag fick färddatormjukvara nerladdad i min V70 -99 för ca 1500kr för några år sen om jag minns rätt.
av klingan3
SubMarine skrev:Själva mjukvaran till färddatorn är nog bra mycket billigare än 3800kr. Det var inte komplett installation inkl spak etc som det priset gällde? Jag fick färddatormjukvara nerladdad i min V70 -99 för ca 1500kr för några år sen om jag minns rätt.
Jag hade verkligen hoppats att jag skämtade, priset av 3800:- gäller enbart mjukvara och då tillkommer tid för nerladdning/timpris och en ny spak som kostar ca 800-1000:- fick jag veta av nästa volvo-verkstad som jag var kontakt med. :oops: Hoppas verkligen inte att det är så som någon nämnt att vid ett eventuellt byte av del så måste den paras ihop på något sätt mjukvara/aktivering who knows? Snacka om att komplicera situationen för oss som vill och "kan" meka själva, eller tanken är att ta död på den möjligheten.
av Rövarkungen
Till jonny52:

Är du säker på att drivrutinerna till DICE:en installerades korrekt? När du satt i din Dice i datorn, kom det då upp en ruta nere till höger om installation av drivrutiner? Ibland finns drivrutin med på skivan som de skickar med.
av aldrigstanna
Efter extremt mycket pill ( :x ) fick jag tillslut ordning på på Vida i windows 7 ultimate, dock inte på C: utan på D: där mitt dedikerade vida-windows ligger. Till min extremt stora förtret har jag installerat det på engelska. Är det någon som har lyckats byta språk efter installationen? Har inte lust att börja om igen.. Fick mixtra med patchen för att göra om den till att installeras på D: disken osv, finns det en genväg blir ingen gladare än jag!
av aldrigstanna
Svar till själv; Nej, jag fick installera om. Nu fungerar det fint på win ultimate, D; disken och snart kommer dice på posten hoppas jag :D
av abel1
Har äntligen fått igång min vida nu efter dagar av krångel. Fick samma fel som Nightmare89 fick. Alltså att Dice gick fint men fel i vida, körde man vida communication Tool så fick man fel och man kunde inte komunicera med bilen. Trots att man kunde installera vida utan fel.
De som jag fick göra var att formatera och installera win 7 ultimate 32bit igen, sen installera vida 2012a igen sen funkade de med en gång.
Var väll nått i registret som störde innan.

/Anders
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 241
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled