Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Fungerade utmärkt på min 92:a 4 dörrars och fungerar utmärkt på min 94års kombi. Fungerar utmärkt på kompisens 96:a kombi.
av Brandis
*pettson* skrev:Fungerade utmärkt på min 92:a 4 dörrars och fungerar utmärkt på min 94års kombi. Fungerar utmärkt på kompisens 96:a kombi.
Mitt lås vågrätt i alla lägen :wink:
Användarvisningsbild
av darkien
på min va motorn stendöd på me tanke på då ja plugga in nya i kablaget för o se om motorn slog så funka de nya direkt o funka inte då ja satte kabeln i gamla låset
av Brandis
darkien skrev:på min va motorn stendöd på me tanke på då ja plugga in nya i kablaget för o se om motorn slog så funka de nya direkt o funka inte då ja satte kabeln i gamla låset
Köpte du ny Motor ? 8)
av Brandis
darkien skrev:plockade komplett låskista från reservdelsbilen ;)
Då fungerade det igen med fjärren & larmet alla dörrar ?
Användarvisningsbild
av darkien
yepps på min iaf men kan ju som sagt även va kabelbrott så e kanske läge o mäta innan du jhandlar delar i onödan
Användarvisningsbild
av Lucif3r
*pettson* skrev:Förfarandet gäller BÅDE 4 och 5 dörrars utförande. Alltså inte bara sedan eller bara kombi.
för att förenkla.. jag scannade min handbok på bilen. En bild förklarar enklare.

*picture*

Se där ja. Jäkla smidig funktion faktiskt, även om jag inte kan se mig själv behöva använda den :P .
Får tacka att du tog dig tiden att scanna in bilden :-)-)
av Brandis
darkien skrev:yepps på min iaf men kan ju som sagt även va kabelbrott så e kanske läge o mäta innan du jhandlar delar i onödan
Mätte i kabelkontakten till baklåset.
Enl min mätning kom det 12V från den Gul/svarta när jag använde fjärrkontakten.
Men låser rör ej på sig. RÄTT ? :wink:
Hur monterade du bort låset ? :roll:

Fanns 7 kablar.
Svart
Svart
Gul
Gul/svart
Grå smal
Grå grov
Brun
Användarvisningsbild
av darkien
observera hur pinnarna sitter i låskistan från lås o innerhandtag plocka bort de inre handtaget 2 st skruv 10:ans skalle lossa pinnen från nyckellåset sen själva låskistan sitter med tre torx 40 lirka upp kistan genom hålet där inre handtag sitter

Okej, det var bra att veta. Jag hade mätt ohm[…]

Har funnit mikrobrytare som kan passa. Men de ser […]

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo sup[…]