Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
jepp - någon borde ta fram en "piggyback" till den dubbelverkande bälgen !
Den är ju helt hopplös att byta - man borde fixa en monterings sats så att man kan montera en ny frisk bälg utanpå den gamla och bara låta den gamla bälgen sitta kvar
om det nu finns plats för rattstången !
av SEpaket
rd350 skrev:Föregående talare har nog rätt med vacuumbälgen, det är ett vanligt fel ,men kolla så fläkten går på rätt håll! Vissa fläktar som byts har en liten kabelstump med som adapter för att vända polariteten...
Det hoppas jag inte fläkten byttes av en utbildad bilmekaniker, så det vore fan om han satt den åt fel håll.
Användarvisningsbild
av emwtur
SEpaket skrev:
rd350 skrev:Föregående talare har nog rätt med vacuumbälgen, det är ett vanligt fel ,men kolla så fläkten går på rätt håll! Vissa fläktar som byts har en liten kabelstump med som adapter för att vända polariteten...
Det hoppas jag inte fläkten byttes av en utbildad bilmekaniker, så det vore fan om han satt den åt fel håll.
den är inte monterad fel. snurrar i så fall åt fel håll.
leta vacuumläcka nu istället !
av SEpaket
emwtur skrev:
SEpaket skrev:
den är inte monterad fel. snurrar i så fall åt fel håll.
leta vacuumläcka nu istället !
Jag får se när jag får iväg den till verkstaden.
Användarvisningsbild
av emwtur
SEpaket skrev: Jag får se när jag får iväg den till verkstaden.
men du sade ju att den funkade "ibland" - fläkten vänder inte håll spontant

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??