Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av medde
Startade bilen och instrumentpanel var helt nedsläckt. radio allt fungerar men alla mätare släckta. Stannade bilen och då jag startade igen så kom felkoden SRS-AIRBAG SERV. men då felkoden kommer fungerar instrument, så har den nu gjort flera grr. Men så efter någon dag efter jag stängde av bilen så lös halvljus och panelen. Fick stängde av bilen flera gånger innan den slocknade. Men igår då jag startade den så gick lös alla varninglampor varvräknaren lade sig på 1500 varv bensinmätaren på halv tank, Fast bilen inte har halvtank och tongång. Hastighetsmätare, temp och displayen var "döda" då jag stängde av bilen. Lös den röda varningstriangel och check engine. Nu står bilen med batterikabel av då jag vet inte om det kan hända något där den står. Har läst på forumet att flera har problem med felkod ang airbagen samt släckt instrumentpanel.
Några idé vad detta kan vara samt bor i Stckholm. behöver tips på en bra verkstad som inte skinnar en.
Mvh

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]