Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ymmot
Kan sen i onsdags inte logga in på volvo on call appen för android. Användarnamn eller lösenord är fel står det.
Via datan och win 7 inga problem med samma lösen.
Supporten på voc skulle undersöka saken. Men problemet kvarstår.
av VOLVOLAST4EVER
Har också haft problem med inloggning- men så sent som 21 april kom en uppdatering som skulle lösa tidigare problem enligt kundtjänst. Min termomete fungerar sällan tyvärr.
Användarvisningsbild
av joel80
Sen senaste uppdateringen fungerar temperaturen nästan jämt för mig.. Däremot tycker jag det är helt värdelöst då det ju bara är SMHI-temperatur.. inte bilens temp. När de inför läsning av bilens egna inne och ute-tempgivare blir det intressant. :)

Däremot har jag inget problem med inloggningen.
av ymmot
Ser knappt informationen tex mätarställning etc i appen. Fältet räcker inte till visar bara hälften av sifrorna på höjden. Vet inte om det har att göra med vilket upplösning mobilen har. Kör med note2 och surfpadda där det blir samma problem med att läsa av.
av ymmot
Ser knappt informationen tex mätarställning etc i appen. Fältet räcker inte till visar bara hälften av sifrorna på höjden. Vet inte om det har att göra med vilket upplösning mobilen har. Kör med note2 och surfpadda där det blir samma problem med att läsa av.
av Gameburg
ymmot skrev:Ser knappt informationen tex mätarställning etc i appen. Fältet räcker inte till visar bara hälften av sifrorna på höjden. Vet inte om det har att göra med vilket upplösning mobilen har. Kör med note2 och surfpadda där det blir samma problem med att läsa av.
Har samma problem med min xperia, det beror på vilken generelll text-storlek du valt i mobilen. Ändra till en mindre så funkar det.
av VOLVOLAST4EVER
Återigen inloggningsproblem-android-Användarnamn eller lösenord är fel står det.
Varför krånglar det så nu - förra versionen från januari-mars funkade m y c k e t bättre men kanske
inte hade alla funktioner som nuvarande. Något speciellt man bör tänka på vid användandet?
av ymmot
Har för mig att när jag fick inloggnings problem löste jag det med att avinstallera appen o bytte lösenord men fick lov o ringa on call supporten. Sedan dess fungerat problem fritt. Sen lattjo att man inte kan ha större text på telefon som fungerar på alla andra appar o dyl men inte på volvo on call appen men där får man hoppas att volvo fixar appen som inte supportar detta.

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]