Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu står man i fälgvalet till min V70 tycker det är ett träsk av fälgar o vill inte att det skall se för stort eller för litet ut
Bilen skall sänkas men inte så mkt så den blir alldeles för stötig så kom med råd o tips där oxå
Vill vara lite udda kom gärna med fälg förslag men gärna i den normala prisklassen.Har kollat på ocean storm någon form av kopia på r-design fälgen
Men känns vanlig så är väl lite trist kanske?
Bilen är som sagt en V70 2.5t utan nivåmat 2008

Tackar på förhand Med vänlig hälsning, Björn
Om jag nu får uttala mig i en estetisk fråga, så tycker jag personligen att det ser bättre ut om det sitter ett däck på hjulet och inte en gummiremsa; på den hjulstorlek som kan bli aktuell här är jag övertygad om att 19" är snyggare, då borde det finnas plats för ett riktigt däck. Som kan ta upp lite vägojämnheter och så....
/RID
Henrik83 skrev:Vad är alldeles för stötig?
30mm sänkning & 245/35-19 är knappast nå vidare komfort jämfört med original. Men utseendet väger upp det i mina ögon.
Hade en tok sänkt Saab 9-5:à förut som man fick ha njurbälte i så det är den nivån jag pratar om.Vill gärna ha bra väghållning då bilen skall trimmas senare framåt men som sagt det får inte bli så mkt så bilen i sig inte går att åka med tex utomlands osv pga stenhård fjädring
Komfortmässigt så är jag nöjd med mina 20" och 35mm sänkning. Blev betydligt mindre skillnad mot 18" och orginalchassie än jag trodde även om det såklart är stötigare. Men njurbälte behövs knappast och frun har inte sagt ett ord om att hon tycker det är för stötigt :)

Jag tyckte från början att det blev riktigt läckert men kanske onödigt stort och vräkigt och funderade på om 19" varit vettigare. Men jag vande mig snabbt och är i dagsläget nöjd att jag har 20" och inte 19".
Rent estetiskt så hade väl också en sisådär 10mm sänkning till varit betydligt snyggare men då är det återigen en avvägning mot komfort så jag är nog rätt nöjd att det blev 35mm ändå.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]