Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
Bilen är på 18 000 milaservice för tillfället, nagelbitande sitter jag och väntar på samtalet från verkstaden och räkningen.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Vadå? Du frågade inte innan vad det skulle kosta eller?
av squadron
Vad spelar det för roll?

I mitt fall, kommer jag lämna min bil till en Volvo-Aukt-Verkstad, som jag lämnat alla mina bilar till. 18000mila kommer inte bli billigare bara för att jag frågar vad den kostar och vad dem gör, och jag måste ju göra servicen.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Om man badar i pengar spelar det väl ingen roll.... Annars kan det skilja en hel del i pris även mellan olika Volvo-Aukt-Verkstäder. Därav bör man ju fråga vad dom ska ha för kalaset?
av Roxen
Desmodue skrev:Bilen är på 18 000 milaservice för tillfället, nagelbitande sitter jag och väntar på samtalet från verkstaden och räkningen.
Det borde hamna på runt 12000k då kamrem samt diverse filter mm skall bytas. Det du kan bita i naglarna för är ev, virvelspjäll eller kompressorlager ac i båda fallen ca 10000k styck. För övrigt jäkligt go bil och motor.
Mvh Lasse
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]