Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
Nu ser jag att du har redan öppnat gummi luckan i bakkanten så de e. Där du skall in med en 10 hylsa
av lobbysleeper
Aha ok!!

Då gör jag ett försök där ☺
av lobbysleeper
Behöver säkra upp rutan (tejpa fast den) om det är risk att den ramlar ur/ner när man donar med skruvarna?
av lobbysleeper
Fick tag i skruvarna och passade in rutan i klykorna. Men hjälpte inte.

Det är som att bakre delen av hissen stannar till på väg ner och främre klykan åker vidare o drar rutan snett framåtlutad neråt.
Användarvisningsbild
av sony
lysna nu. skruva löss skruvarna men du får apsolut inte skruva ut dem. när du släpper på skruvarna max 10 varv per skruv behöver du inte ta upp rutan. det du ska göra är att med hjälp av en skruvmäjsel justerar hissarmarna så att skruven ska vara i mitten sen trycker du rutan ner så mycket det går och skruvar den.du justerar så att du med hjälp av mäjsel flyttar på kläman antigen vänster eller höger.syftar på klämman med skruven.
Användarvisningsbild
av sony
lysna nu. skruva löss skruvarna men du får apsolut inte skruva ut dem. när du släpper på skruvarna max 10 varv per skruv behöver du inte ta upp rutan. det du ska göra är att med hjälp av en skruvmäjsel justerar hissarmarna så att skruven ska vara i mitten sen trycker du rutan ner så mycket det går och skruvar den.
av lobbysleeper
Ok, lossar på skruvmuttern så rutan sitter löst i klykorna, inga konstigheter.
Hur justerar jag hissarmarna med skruvmejsel? skruva vart? finns det nån skruv som flyttar armen i x- och y-led?
Och vad är det som ska vara "i mitten"? i mitten av vadå? (I)
Användarvisningsbild
av sony
lobbysleeper skrev:Ok, lossar på skruvmuttern så rutan sitter löst i klykorna, inga konstigheter.
Hur justerar jag hissarmarna med skruvmejsel? skruva vart? finns det nån skruv som flyttar armen i x- och y-led?
Och vad är det som ska vara "i mitten"? i mitten av vadå? (I)
du behöver inte skruva med mejse. du ska bara flytta på klaffarna i mitten av det där hålet.när du tittar i hålet ska skruven sitta i mitten.mejsel ska bara hjälpa dig att justera

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]