Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av klingan3
Dannem76 skrev:Kör VIDA 2012D på min Windows 8 64 laptop med IE10 utan problem, enda jag gjorde var att köra som administratör
Hej Dannem76
Menar du att med denna mjukvara du har så går det att aktivera färddatorn eller behövs det helt ny mjukvara som laddas ner till bilen?
av KnotVillage
klingan3 skrev:
Dannem76 skrev:Kör VIDA 2012D på min Windows 8 64 laptop med IE10 utan problem, enda jag gjorde var att köra som administratör
Hej Dannem76
Menar du att med denna mjukvara du har så går det att aktivera färddatorn eller behövs det helt ny mjukvara som laddas ner till bilen?

Aktivera färddatorn? Vad är det för modell? Det krävs nog mjukvara och det kan inte lekman installera med dicen.
av KnotVillage

Hm, märkligt. Ska pröva att installera igen. Kommer bara upp en vit skärm när jag startar vida monitor. Någon som vet när 2013 kommer?
av klingan3
KnotVillage skrev:
klingan3 skrev:
Hej Dannem76

Aktivera färddatorn? Vad är det för modell? Det krävs nog mjukvara och det kan inte lekman installera med dicen.
S60 årsmodell 04. Read-knapp har jag men tänkte byta ut spaken (inköp från skroten)så jag får funktionen till färddatorn.Varit kontakt med volvo (skobes) som skulle ha hela 3800:- för en liten uppdatering, dessutom kommer priset till för köp av spaken.Vilken tur att microsoft tillåter att byta grafikkort samt andra komponenter utan en massa extra-pengar för mjukvaror osv, skulle bli hur dyrt som helst för dom som är intresserade av att modda sin dator :). Men finns det någon här på forumet som har rätt förutsättningar och som kan tänka sig att aktivera/ladda ner mjukvara för att få tillgång till denna funktion för en rimlig peng så PM:a gärna.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 241
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]