- sön 28 apr 2013, 13:37
Har ett ganska allvarligt problem med min V40 2.0 -96 åkte på semester vid påsk då skar spännrullen och generatorn köpte då ny rem, spännare och generator bytte dessa och trodde allt var frid å fröjd nu har lagret till servopumpen börja ge med sig också, väntar bara på att lagret till acpumpen också ska ge med sig!
Generatorn och remmen byttes december 2011 spännaren vet jag inte om den byttes då.
Vad kan detta bero på, känns inget kul att köpa ny servopump om samma problem uppstår snart igen med någon annan komponent.
Eller är det helt enkelt en följd av att generator och spännaren gick sönder så det blev för mycket spänning på servopumpen eller något sådant?
Behövs det någon mer information om något fråga på
Generatorn och remmen byttes december 2011 spännaren vet jag inte om den byttes då.
Vad kan detta bero på, känns inget kul att köpa ny servopump om samma problem uppstår snart igen med någon annan komponent.
Eller är det helt enkelt en följd av att generator och spännaren gick sönder så det blev för mycket spänning på servopumpen eller något sådant?
Behövs det någon mer information om något fråga på
Volvo V70 2.4 170 2000

- By garagenisse