Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elila
Hej!

Jag har en XC70 MY08 och går nu i styling/prestandatankar.

Det jag har funderat på att göra är följande:
- Solfilm 5 fönster
- Takspoiler
- Polestar
- och kanske kanske byta till den nyare ratten (lite sportigare och snyggare)
- och någon gång i framtiden sätta på extraljus (inte inräknat i nedanstående pris)

Allt som allt skulle det gå på ca. 20 000 :-, +/- några tusen.

Så till min fråga; är det värt pengarna att göra dessa förbättringar/förändringar?
Kan det höja andrahandsvärdet på bilen?
Och finns det någon mer styling som "borde" finnas med på XC70:n?

/elila
Användarvisningsbild
av Bosse78
Om det är värt det kan bara du själv svara på! Är tveksam till att du skulle få tillbaka nått av pengarna vid försäljning dock!
av jpennerb
Brukar tänka att ju tidigare man sätter på dessa extra tillbehörer ju mer har man själv användning av dom. Och i slutändan så spelar det ingen roll vad det ger i andrahandsvärde. Men lägger du ner 20.000kr på en 5år gammal bil får du knappt tillbaka ett öre av dessa! :???:

Har själv lagt ut ca 15.000kr på 18" Odysseus fälgar, toning av 5 rutor och autotech APC steg 1 under första året med bilen. Men nu får det räcka och skall ha bilen minst 4år till. Då blir dessa summor inte speciellt mycket pengar och man har mycket kul för dom! :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Andrahandsvärdet lär bli noll, men spara orginalgrejerna och sätt tillbaka dem vid försäljning, så kan du sälja stylingprylarna separat och få tillbaka en del av pengarna :)

Det som s6025t tipsar om tycker jag ser ruggigt bra ut på XC70. Den ser betydligt "fetare" ut med den detaljen. Men jag kan tänka mig att vissa inte gillar det. Och du, skippa extraljusen ;) Det ser ju bara ut som ett åkerverktyg av något slag då. Förvisso kanske det är lite av charmen med en XC, men grejer som känns "go fast" som vinge och polestar går inte så bra ihop med verktygskänslan som extraljus och sånt ger.
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]