Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoNisse
Hej!

Bilen är en Volvo V70 2.4 170 -07.

Tappade för några veckor sen en plastskena som fanns under bilen, hittade den fastfrusen i en hög med blötsnö på vägen, tog med den när den tinat loss från snöhögen och såg att den var skruttig och av.

Såg sen att bränleledningarna hängde under bilen, satte fast bränsleledningarna med järntråd så att ledningarna inte ska fastna i något.

Har en ny skena och försökte få dit den, men efter en timmes friskt svärande så gav jag upp och satte tillbaka järntråden :evil:

Så, någon som vet hur man monterar denna plastskena som håller bränsleledningarna under bilen ?

/VolvoNisse
Användarvisningsbild
av VolvoNisse
Clipsen sitter i skenan, ska man bara trycka/banka fast skenan med clipsen på tapparna som sticker ut under bilen ?

Får väl göra ett nytt försök imorgon.
av Xuri
VolvoNisse skrev:Clipsen sitter i skenan, ska man bara trycka/banka fast skenan med clipsen på tapparna som sticker ut under bilen ?

Får väl göra ett nytt försök imorgon.
de är korrekt uppfattat !

ta en gummislägga eller plasthammare å hjälp de lite på tvären :)
Användarvisningsbild
av VolvoNisse
Då var skenan på plats, tog 2 minuter att få dit den.

Den gula markeringen på bränsleledningen ska sitta kant i kant med uttaget i skenan för bränsleslangen, så att bränsleledningarna hamnar rätt i skenan.

Stort tack till alla för hjälpen jag fick här :-)-)
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]

Extraljus

Jag misstänker att det borde fungera med n&ar[…]

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]