Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Exquattro skrev:Grymma bilar men dryga säljare. De har lite att jobba på där. När jag bytte bil senast bjöd BMW 20-25000 mindre för mitt inbyte än övriga märke, detta fick min konspirationshjärna att börja tänka på den fria servicen som de "bjuder" på. Man kan vara säker på att de tar igen det i någon ände, det är ingen välgörenhet det handlar om.
Det där beror mer på vilken person du träffar än märket. Av de BMW säljare jag haft och göra med har alla vara mycket bra.
av perhall
Hur mycket de bjuder för en beg bil beror på en massa faktorer, generellt får man mindre hos Audi Stockholm än Volvo i Smålandsstenar för ett inbyte, helt naturligt... /PH
av Sharkbait
andreas_lofgren skrev:
Sharkbait skrev:
andreas_lofgren skrev:När ni jämför rabatterna, ta redan på vilka som är tillgängliga för privatpersoner eller bara för företag. Alla BMWs businessmodeller exempelvis kan bara köpas av juridiska personer.
Så detta gäller inte privatpersoner?
Nej, inte på BMW. Generalagent betalar dessa kampanjpriser till stor del så handlaren kan ej ge samma priser till privatpersoner ens om de skulle vilja.
Justera rubriken på tråden till "Erbjudande för företag - 328iT vs V60 T5"?
av Lazy
Var idag inne och provkörde en "BMW X3drive 20d Business Comfort Edition" ( kampanj 342.500:- )

Har aldrig ägt en BMW men den här kanske blir den första då jag fick en bra magkänsla efter en timmes provkörning, sen att säljaren var mycket trevlig och gav ett bra intryck försämrar inte valet, ja vi får se...
av swemax
Finns eller eller iallafall fanns det en privatkampanj åsså men dyrare

Tyvärr blir förmånsvärdet för oss som kör tjänstepulka baserat på privatpriset

Sen tycker jag att baksätet suger på BMW'n
Men har man små eller inga barn spelar ju det ingen roll
Användarvisningsbild
av meko
Det är nåt skumt här... 328i Touring xDrive (4wd) är lägre prissatt än vanliga 328i Touring? :shock:
Däremot blir xDrive dyrare när kampanjen utnyttjas (vilket man självklart fattar), 345' 328i xDrive resp 327' vanliga 328i. Business Advantage Edition på båda.

Vad missar jag :?:

(Ok, OT, jag vet, men diskussionen grundar sig ändå på 328i Touring och dess aktuella kampanjer!)

/Mvh Magnus
av Exquattro
perhall skrev:Hur mycket de bjuder för en beg bil beror på en massa faktorer, generellt får man mindre hos Audi Stockholm än Volvo i Smålandsstenar för ett inbyte, helt naturligt... /PH
Jo ,det förstår jag ju också, men i mitt fall låg de övriga, Audi, VW och Volvo, på ungefär samma inbytespris( i samma region) medan just BMW bjöd anmärkningsvärt mycket mindre för mitt inbyte. Men jag kan ha fel... Det kan ju i alla fall vara värt att hålla ögonen lite på om man funderar på att byta.
Användarvisningsbild
av meko
robert7539 skrev:Var har du läst det?

Enligt denna så skiljer de en slant.

http://www.bmw.se/se/sv/_teaserpool/dow ... 3-2013.pdf
328i Touring Business Advantage Edition:

http://www.bmw.se/se/sv/general/corpora ... i_adv.html

328i Touring xDrive Business Advantage Edition:

http://www.bmw.se/se/sv/general/corpora ... d_adv.html

Bara att slå till på en xDrive! Sista da'n i morgon 30/4! :wink:
Köpråd V60 Recarge

den lilla batteriet kommer du ~2.5-4mil typ medans[…]