Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative
Nytt är dyrt. Är det värt de pengarna?
Själv hade jag sänkningssats på min S60. Bakfjädrarna var helt säckiga så jag köpte beg fjädrar bak o fjäderben fram. Med arbete o hjulinställning har jag en komfortabel bil för 5500kr.
av rid54
Principiellt är det fjädrarna som bestämmer höjden och dämparna som bestämmer "styvheten". Byt det som felar, inget annat. Fjädrarna "slits" inte, de är dimensionerade för att hålla formen under överskådlig tid, dämparna slits däremot av användningen och behöver bytas ibland.
/RID
av Editdriver
rid54 skrev: fre 26 apr 2013, 22:43 Principiellt är det fjädrarna som bestämmer höjden och dämparna som bestämmer "styvheten". Byt det som felar, inget annat. Fjädrarna "slits" inte, de är dimensionerade för att hålla formen under överskådlig tid, dämparna slits däremot av användningen och behöver bytas ibland.
/RID
Gammal tråd som gatan.
Jag är inne på att byta fjädrar på min s60 2020 inscription. Har inte sportchassie. Vill byta endast fjädrar fram plus tunnare spacers bak.
Tål dämparna fram en 20% hårdare fjäder eller blir d tokigt?
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]