Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergronros
Jag har en XC70 -06. Skulle iväg och handla idag och då gick den inte igång. Tänkte att dieselvärmaren kanske hade dragit ur batteriet elelr glömt någon belysning på. Den gick igång utan problem med starthjälp. Tänkte att jag skulle köra en sväng för att ladda batteriet lite. Då jag drog på så släcktes all belysning in- och utvändig. Som att allt dog men gick igång igen tomt. Åkte till affären och då jag kom ut igen så var det samma problem. Tänkte att batteriet kanske var helt. Tog in det och laddade. Men samma problem med ett fulladdat batteri.

Batteriet är helt nytt sedan 5 veckor.

All belysning mm tänds när jag vrider till läge 1 på nyckel. Då jag vrider för att starta så släcks allt. Och det klickar i relän överallt i hela bilen.

Kanske är något jordfel från batteriet i bakluckan då den starta med starthjälp med polerna under huven?

Någon som har något förslag?

Mvh

Per Grönros
Senast redigerad av 1 pergronros, redigerad totalt 0 gånger.
av pergronros
Ska kolla det.

Men det är ju ändå skumt att det fungerar om jag tar starthjälp på polerna under huven.

Det är ju fortfarande samma tändningslås.

/ Per
av masen
Hej
Liknande symtom på min xc-70 -06 D5.
Batteriet är nytt ( 5 veckor)!
Har fått lånat ett annat, "träligt" om det nya ,Varta 1500 spänn, är kasst!
Det laddar ur på ca.24 timmar!

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]