Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FiddeUBC skrev:Ska man vara riktigt petnoga ska man ju helst inte göra någonting med bilens lack på 3 månader.
Vargör inte?
FiddeUBC skrev:Därför bilens lack inte är genomhärdad ännu.
Denna gången sket jag i vilket. Jag vill inte ha en repig bil.
På Mr Cap och Ditec säger man att man ska helst in med bilen så fort som möjligt.
FiddeUBC skrev:Enbart av en anledning, minimalt med arbete för dom.
Eftersom jag inte har motbevis i textform så säger jag inte att du har fel men bonussonen har gått gymnasiet fordon med inriktning lackering för ett par år sedan och han säger att det tar max ett par dagar för modern lack att härda så pass att man kan börja behandla den med kemikalier.
Det finns så klart en del speciallacker som tar längre tid, men inte så långt som 3 månader.
Jag beställde min V40 den 28/3. Fick konto på "min Volvo" veckan efter, dvs för tre veckor sedan, men status står fortfarande på 1 av 9. Det är svårt att ta rapporterna på allvar om att bilförsäljningen rasat i massor som de rapporterat bla nyligen i http://www.svd.se/naringsliv/svag-volvo ... 011542.svd. De verkar dock ha fullt upp på Volvo om jag ska tolka bristen på uppdatering på "min Volvo" rätt :D

Väntan är olidlig...

Uppdaterat: Åker dagligen förbi Sundbyberg med tåg och ser mängderna med sprillans nya Volvos som de lastar ur järnvägnsvagnarna för vidare transport med trailer, förmodligen till återförsäljare i närområdet. Antingen är media helt ute angående bilförsäljningen, eller också går det riktigt bra för Volvo just i Mälardalsområdet. Kanske därför jag får vänta...

Uppdaterat 26/4: Nu har det hänt! Steg två och prel leverans flyttad från v24 till v22.
Senast redigerad av 1 spaceuser, redigerad totalt 0 gånger.
SÅ brutalt snygga fälgar! Bra val!!
Droopy skrev:Varför väljer man att sätta på ett AWD märke om jag får fråga? vore det inte bättre att ha helt rent därbak om man vill att folk ska gissa.

Det ger lite flashback från 80-talet när folk klistrade på emblem som "turbo", "4x4" och "GTI". Fanns för några tior att köpa på varenda mack då. Ja jisses...
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]

Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]