Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av DIDDEDIDDE
Vad bra. Är en klok tanke. Problemet kanske blir att om man har bilen allt för länge blir den så pass lite värd att hoppet till en ny blir stort.
Håller med dig om det. Folk prutar för att man ska pruta. Det är sjukt egentligen.
Själv gör jag så att jag använder mina bilar och för att krama så mycket ur dom som man kan. Folk kollar också på miltalet på ett konstigt sätt.
Två bilar av samma årsmodell där den ena exempelvis har gått 5000mil och den andra 10.000 mil där väljer folk nästan alltid den som gått minst.
Tänk om den som gått 10.000 mil har gått jämt på landsväg och motorväg på en hög växel och den andra som gått 5000 mil har gått mycket i stan. Växla, bromsa och gasa hela tiden vilket innebär att den är mera sliten. Jag skulle tagit långmilaren. Men det är bara jag det. Är inte många som tänker på det sättet.
av 2444ever
Måste nästan vara något slags rekord i att citera föregående inlägg :shock:
av Lövet
Fixat.

Allmän uppmaning - citera inte hela föregående inlägg. Det är helt onödigt och gör bara tråden jobbig att läsa. Tryck [Besvara] istället
Användarvisningsbild
av SvenB
Lucif3r skrev: Så även om du säljer en bil billigare än en bilfirma till en privatperson, så tjänar du nästan garanterat mer än om du sålt samma bil till en firma.
Det stämmer nog oftast. Men du står också risken själv att få åtgärda fel och brister som framkommer den närmaste tiden. Om du säljer till en firma slipper du det, om du inte har medvetet dolt något.
Användarvisningsbild
av MartinS
Onödigt citat skrev:Vad skrev jag om citat alldeles nyss? :wink: /mod
Ett citat som är rensat och bara hänvisar till precis det man kommenterar kan ju ite va fel, isåfall ärndet väl lika bra att stänga av funktionen?

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Som privatperson har du i princip inget ansvar för fel på en bil du säljer om du inte gör det i "ond tro" - dvs du vet om felet OCH försöker aktivt dölja det.
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej, man lär sig altid något när när man "hänger" på ett forum.
av Sharkbait
En bil är bara värd något när du köper en fabriksny. Direkt när man rullar ut med den sprillans nya bilen så börjar den stora värdeminskningen.

Att köpa en bil är väl den sämsta investeringen man kan göra.

För vissa är bilen ett ont måste.
av Eirike93
Man får mer för bilen om den är fin när man säljer privat!
En pedantskött bil kontra rostig hög, gissa vilken som går till högst pris på Blocket :P
av DIDDEDIDDE
KKR skrev:
Lucif3r skrev: Så även om du säljer en bil billigare än en bilfirma till en privatperson, så tjänar du nästan garanterat mer än om du sålt samma bil till en firma.
Det stämmer nog oftast. Men du står också risken själv att få åtgärda fel och brister som framkommer den närmaste tiden. Om du säljer till en firma slipper du det, om du inte har medvetet dolt något.

Säljer du till en privatperson lämnar du aldrig några garantier. Skulle bilen paja tre minuter efter avslutat köp har du som säljare inga skyldigheter.
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]