Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mgmannen
crumpets skrev:De andra må ha erbjudanden men 328:n stod ut tycker jag. Ingen annan erbjuder något ens lite i närheten av samma prestanda för den pengen. Prismässigt ligger A4 med DSG och 177hk diesel. En slö eländig best i jämförelse.
Misstänker att anledningen är att dom flesta tjänstebilsköpare MÅSTE köpa under 120g/130g eller liknande. Då är det få som slår till på en bensinare. Detta kanske lockar privatköparna...
av Lövet
När ni jämför rabatterna, ta redan på vilka som är tillgängliga för privatpersoner eller bara för företag. Alla BMWs businessmodeller exempelvis kan bara köpas av juridiska personer.
av titanum
andreas_lofgren skrev:När ni jämför rabatterna, ta redan på vilka som är tillgängliga för privatpersoner eller bara för företag. Alla BMWs businessmodeller exempelvis kan bara köpas av juridiska personer.
Jo det stämmer att BMW-priserna här i tråden avser deras företagsupplägg (och i mitt fall är det företagsköp). Dock tror jag knappast att privatpersoner i slutändan betalar särskilt mycket mer. Var iaf inget större drag hos den (stora) BMW-handlare jag besökt vid tre tillfällen senaste månaden så förhandlingsutrymme finns nog. Även på deras företagsupplägg ;-)
av perhall
När jag har frågat på BMW säger de att det räcker att ha en enskild firma registrerad. Verkar hur lätt som helst att få de priserna.
Fabriken ska ju nå 1,5 miljoner bilar/år snart så.../PH
av Sharkbait
andreas_lofgren skrev:När ni jämför rabatterna, ta redan på vilka som är tillgängliga för privatpersoner eller bara för företag. Alla BMWs businessmodeller exempelvis kan bara köpas av juridiska personer.

Så detta gäller inte privatpersoner?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Man bör ta reda på vilka nackdelar det kan innebära för juridisk person jämfört med privatperson. Köptryggheten är ju mycket bättre för privatperson om man har otur med något.
av Lövet
Sharkbait skrev:

Så detta gäller inte privatpersoner?
Nej, inte på BMW. Generalagent betalar dessa kampanjpriser till stor del så handlaren kan ej ge samma priser till privatpersoner ens om de skulle vilja.

Det varierar per märke dock. Mercedes businessmodeller kan exempelvis köpas av privatpersoner. Dock så kan företag använda ramavtal ovanpå businesspriset så det blir billigare för företag ändå.
av Exquattro
Grymma bilar men dryga säljare. De har lite att jobba på där. När jag bytte bil senast bjöd BMW 20-25000 mindre för mitt inbyte än övriga märke, detta fick min konspirationshjärna att börja tänka på den fria servicen som de "bjuder" på. Man kan vara säker på att de tar igen det i någon ände, det är ingen välgörenhet det handlar om.
av perhall
Det står att det gäller företag. Men det har alltid varit lätt hos BMW att få den rabatten bara man har nån typ av firma registrerad. Och kanske annars också. Generalagenten är ju lika desperat som återförsäljaren att få tillstånd affärer.../PH
av perhall
Tittar man på BMW:s prissättning globalt så är de extremt billiga i Sverige även med beaktande av den låga EUR-kursen. De är klart dyrare i Tyskland. Så på sätt och vis är ju Sverige-priserna subventionerade och det beror i grunden på reglerna för vår tjänstebilsmarknad med ca 230 000 bilar och ca 75000/år av totalt ca 260000... mycket större andel än så i BMW:s segment./PH
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på all[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]