Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göran E
När jag köpte bilen var alla emblem borttagna och bilen ser nu ut såhär:

Bild
(går att klicka så bilden blir större)

Jag tänkte att jag skulle montera dit emblem igen och då ta de från den senaste modellen med större "D5" märke. När jag nu hämtat emblemen såg jag att jag fått det lilla "D5" märket. En knäpp grej är att lilla "D5" + "AWD" märkena levereras tillsammans för 265 kr (art.nr. 8693761) och ska jag nu beställa det stora "D5" märket kostar det ytterligare 265 kr. Jag köpte också "XC90" (art.nr. 31349097) för 265 kr så det blir ju en mindre förmögenhet för några klistermärken... Enligt Bilia är det bara just "D5" som ändrats till de senare modellerna och "XC90" och "AWD" är samma storlek och typsnitt som tidigare, nån som kan bekräfta det?

Kom också på att man kanske vill ha det nya breda "V O L V O" emblemet ovanför cromlisten, nån som vet vad det kostar?

Men till min fråga, skall jag sätta dit nya emblem eller tycker ni att det är snyggare som det är?

Några andra tips på vad jag kan göra utseendemässigt med bilen?

Bild
Bild
av llesrof
Men emblemlöst är ju snyggast? :D Emblemen är det första som åker av när jag snyggar till en nyinköpt bil.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jösses, säger bara ... Ilandsproblem! :D
Användarvisningsbild
av mhunter
Kanske sätta dit cross country-dekalen bak på underluckan, unikt på XC90 :)
Användarvisningsbild
av Strandberg
Jag har också rensat min XC90 på emblem. Tycker att det är snyggast så!! Det enda som jag tycker att du kan göra att sätta dit ögonlock på bilen. Det har jag gjort och tycker att det blev riktigt bra! XC90 har ju ordentligt stora lyktor...
Användarvisningsbild
av Perc
Tycker själv att ögonlock hör hemma på rostiga honda civic. Inte på en XC90. Men det är tur att smaken är som baken. :)
Har själv också gärna emblemen kvar.
av llesrof
Perc skrev:Tycker själv att ögonlock hör hemma på rostiga honda civic. Inte på en XC90. Men det är tur att smaken är som baken. :)
Har själv också gärna emblemen kvar.
Skulle nog sträcka mig till att säga att smaken är delad. En del har god smak. Andra har det inte :mrgreen: Ögonlock, eller vad de där påkletade plastkorvarna nu kallas, är alltid dålig smak enligt mig. Jag kan väl ha viss förståelse för att någon finnig 18-åring i ungdomligt oförstånd kletar dit sådana för att hotta upp en gammal Golf, Volvo 850 eller, som någon nämnde, en rostig Honda. Men inte på en XC90 :mrgreen:
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag förstår inte alls dem som rensar bort allt, t o m Volvo-märket (texten). Hör för mig till bilens originalskick.
Volvo appen

Inga problem med att starta värme här.

Löjliga priser XC70

Jag steker och äter upp min mössa om n&a[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

Standard med volvos låskistor. Ja det &[…]