Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kriillee
Hejsan! Är inne på att skaffa mig en v70 awd, men grejen är att jag vill åka trimmat!! 350-400pollar
Det finns ju tydligen två olika sorters fyrhjulsdrift,
Vilken är mest pålitlig vid dom hästarna? Och till den ni rekommenderar, behöver man förstärka något? Isåfall vart kan man köpa delar

Men så har ja en till fråga!
Har hittat en framhjulsdriven v70 som ja blev väldigt intresserad av! Går det att flytta över drivlinan från en awd? Till den, finns det / är det samma skruvhåll??

Mvh krille
av Andreas123
Bottenplattan är annorlunda.awd håller inte dom hästarna om du kör hårt me bilen spinner på asfalten tex,de håller inte original heller om man kör hårt.
av AnkaN7893
kriillee skrev:Hejsan! Är inne på att skaffa mig en v70 awd, men grejen är att jag vill åka trimmat!! 350-400pollar
Det finns ju tydligen två olika sorters fyrhjulsdrift,
Vilken är mest pålitlig vid dom hästarna? Och till den ni rekommenderar, behöver man förstärka något? Isåfall vart kan man köpa delar

Men så har ja en till fråga!
Har hittat en framhjulsdriven v70 som ja blev väldigt intresserad av! Går det att flytta över drivlinan från en awd? Till den, finns det / är det samma skruvhåll??

Mvh krille

Bättre att skaffa en bil som är byggd för det. Audi S4, subaru impreza osv.

Men för att ge svar på din fråga så är Haldex den bästa AWD´n. Elektronisk och kom 2003 på v70. Innan dess var det visco som är mycket känsligare men den gör det den är byggd för, klarar situvationer där en framhjulsdriven bil kanske hade fastnat. Dock så måste de släppa på framhjulen innan backdäcken kopplas in. Detta gäller båda systemen.

Så vill du ha fyrhjulspinn får du tänka om. Angående konvertera om en fwd till awd så går det. Dock behöver du ny växellåda, nya drivaxlar, komplett fördelningslåda, kardan fäste för kardan och avgassystem, nytt avgassystem, komplett bakaxel, nya bromsar bak med slang istället för rör,bränsletank byta kontaktstycket till bränsleamaturen och en jävla massa annat. Sen får du nog speciallbygga subframen till bakaxel då det vad jag vet inte finns något för gängat

Mvh
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Bottenplattan i bakvagnen skiljer mellan FWD och AWD.
Du behöver förstärka den väldigt mycket, mer eller mindre bygga ny ram, annars kommer plåten vrida sig inom några mil.

Kort sagt: AWD-konvertera en FWD är inget man gör för skojs skull direkt. Och ska man prompt göra det är det bara dumt att köra på den klena viscon som sitter orginal. Då är det bättre att hitta på något annat.

Jag föreslår en FWD med quaife diff.
av kriillee
Okej tack för eran information!!:) var o kolla på en Audi s4 2,2t, men någon var lite snabbare:/ men eftersom man är Volvo frälst så skulle det ju inte sitta fel med en Volvo awd;) + att Volvo v70 är snyggare xD
Men börjar att snoka runt efter en Audi istället

Verkar vara TMAP sensorn, enligt felbeskrivningen.[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]