Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Hej!

Jag tänkte att det kanske kunde vara kul att dela med mig av vad jag gör med bilen allt efterhand.
Bilen är en helt original 855 SE-pkt -94, lite smårost och småfix.
18900mil
Automat
Fullservad på Volvo
Nybytt kamrem
Välskött förutom rosten
Allt som är gjort på den är gjort på Volvo, tom. däckbyte

Nu är det slut på sån lyx dock, nu sköter jag service själv :)

Såhär såg den ut vid inköp.
Bild

Jag hade sommarfälgar som jag köpte till min 945, men skickade aldrig med dem när jag sålde den och dessa håller jag nu på att renovera (har en tråd för det också). Dessa kan även tänkas bytas mot någon av delarna längre nre i tråden.
Bild

Jag var tvungen att ha sommardäck under tiden jag renoverade mina andra fälgar så jag körde iväg och köpte dessa.
ACE 16" med Hankook Ventus Prime som rullat en sommar, 1700kr.
Bild

Såhär blev det. Jag är klart nöjd. En sänkning och valsa framskärmarna så blir det skitbra. ET stämmer inte helt med bilen ;)
Bild

Ett lyft, helt klart.
Bild

Jag tkr det var ett riktigt bra pris för dessa hjul. Däcken är som nya, fälgarna har EN kantstötning på ca. en centimeter på ena fälgen. Prutade från 2000kr till 1700kr.
Bild

Sen ska det alltid krångla med, det är inte lätt att vara stark ;)
Bild

Mina planer för bilen är:
Byta till rostfria, valsade framskärmar.
Lcka om bakluckan, förra ägaren har rostlagat den riktigt dåligt.
Fixa fästena till stötfångaren bak.
Tona rutor.
Takvinge.
Sänkningssats.
Vita skärmblinkers.
Slipa/lacka bakljusena.
Byta ändrör.
Annan grill.
Dimljus.
Cover till bakrutetorkaren.
Fixa all ytrost.

Alla de delar som jag ska byta är även på jakt efter, till rätt pris. Har du/vet du någon som har till salu, kontakta mig.
Detta är som ni kanske förstår ett budgetbygge.

Hoppas det kan intressera er! Ha det gott.
Senast redigerad av 1 RaggeNo1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Sådär, nu har jag fixat så att jag kan låna en vals av en polare så jag får ut skärmkanterna.
Ska bli kul att lära sig att valsa.
En annan polare ska även lacka höger skärm, samt bakluckan. Har ni varit på Elmia vet ni vem han är - Eplamojje. Detta året hade han en Ford Fiesta, förra året en Ford Focus med Saw-tema.

Sen har jag planer på att sänka bilen, bara ytterst lite. Kanske 2-4cm. Är det lönt att lägga pengar på sänkfjädrar eller kan man kapa ett varv på nuvarande, om det rör sig om mer än den lilla sänkningen?

Ikväll ska jag putsa upp bakljusena med våtslip/autosol-knepet.
Bild kommer senare. :)

Kommentera era tankar så man får lite driv att "blogga" det här :)

Denna bilden togs i förmiddags, jag måste säga att jag är jävligt nöjd med fälgarna.
Det kanske inte är ngt märkvärdigt för erfarna bilbyggare men detta är mitt första riktiga rullande projekt. Hade ju gärna haft 17", men man får köpa det man har råd med.
Bild
Ser trevlig ut. Angående sista bilden, är det en synvilla eller är det något galet med listerna på förarsidan?
hoppas du beställa vita sidoblinkers, orange på en vit bil skär sig enormt. Sen sitter det inte fel med V70 bakljus så du får vit blinkers bak oxå :D
Nexus skrev:hoppas du beställa vita sidoblinkers, orange på en vit bil skär sig enormt. Sen sitter det inte fel med V70 bakljus så du får vit blinkers bak oxå :D
Japp, det blir vita sidoblinkers.
Ja, jag är jävligt sugen på V70-bakljus.
Är de svåra att att få tag i/dyra beg. i bra skick tro?
Sådär, idag blev det lite gjort.

Polerade upp fälgar och motorrum (alla plastdetaljer), klarlackat bakljusena, lackat grillen.

Bild

Någon som har tips på hur man kan få ventilkåpan ren?
Vill eventuellt lacka den.
Bild

Ytan ska slipas med finare papper. Apelsinskal är inte snyggt ;)
Bild

Mkt bättre!
Bild
du behöver ju bara övre delen från v70. Brukar inte vara så dyra om de dyker upp på blocket. Bättre plast i v70 ljusen som gör de ej bleknar som 855.

20250712_195033.jpg Skaffat mig en ny lampa p&a[…]

D4 VEA dricker olja

Kör 5w-30 nu har räknat ut med gapet p&a[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, ko[…]

Strålkastare

Hej Jag kan försöka hjälpa dig isf[…]