joel80 skrev:Vet inte om det ligger något i det här.. men start och stopp funkar ju bara då motorn har arbetstemperatur.. min känsla är att det krävs betydligt mindre kraft för att starta en motor som redan uppnått arbetstemperatur än en motor som är kall. Så det kanske är viss skillnad på hur start/stopp arbetar när den startar upp motorn.
Så rätt, det är många parametrar som ska uppfyllas för att start/stopp ska aktiveras.
Samt att min har ett extra batteri som tillkommit pga start/stopp-funktionen.
Nu: XC60 D4 Polestar -17 :)

Då: Audi A4 2.0tdi -17, Audi A6 3.0tdi Competition -16, Audi S4 V6 kompressor -13, Audi A4 2.0tdi -13, V40 D4 -13, Audi A4 3.0tdiq -07, BMW 120d -07, Volvo V50 2.0D -07, Volvo V40 2.0T -00, Audi A4 1.8 -95, Ford Escort Ghia 1.6 -9x, Volvo 244 2.3 GL -85