Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att VIP taxi som är Göteborgs näst största taxibolag skulle ha bilar som bara går centrum<->flyget låter helt osannolikt, den kär har gått som vilken annan taxi som helst. Att någon är borta ett år och låter bilen stå låter också osannolikt.

Däremot kan du nog lika på Landvetter Biltjänst, de är en riktigt bra liten volvo auktoriserad firma.

En 2.5FT MY09 ÄR slö.. Men polestar skulle göra en grym skillnad. Relativt törstig skulle den dock fortsätta vara, det kostar på att dra runt 1,8ton...

/Martin
Minns när jag tog ut min 2,5T MY08, tyckte från början och till slutet att den var slö. Inte mycket snabbare än en T4 faktiskt, det gäller alla hastigheter. Men faktiskt bredare register, den drar fint från 1000 till 7000 varv.

Jag tycker du verkar ha kollat upp bilens historik ordentligt. Det händer ju att taxi går som reservtaxi, används delvis privat under perioder etc. Allt det du kollat tyder ju på att den "bara" gått 20 000 mil.
PH
Vad är slö ?
Lovar dig, om jag skulle testa din FT skulle jag, förmodligen säga; vilken raket !!
Rattar själv en 2.0F. Allt är utifrån sina egna referenser. Testa en liknande FT som du har, väl ända sättet att få reda på om din bil är slö eller ej.
Det har du rätt i Kanske. Jag ska testa en likadan. Jag tror nog att den är som den ska dock. Den är väldigt välservad. Jag har inte blivit klok på om dom ska ha service var 1500e eller var 3000e mil. Den är servad var 1500e i alla fall. Automatlådeolja och tändstift bytt vid 12000. Det lustiga är att den drar som en modern superbil. Skulle tro att en Mercedes S600 Bi-turbo drar ungefär motsvarande, runt litern på motorväg och 1.5 i stan.
Jag undrar hur dieselbilarna är. Jag älskar diesel. Hade föredragit en sådan. Men nu dök den här upp med bra pris och ljus klädsel och då var jag tvungen att hoppa på det. Det är 8 år sedan jag sålde min förra Volvo och den tyckte jag inte om för jag tyckte den var för snabb (S80 T6a från 00). Den ryckte och slet i ratten vid pådrag. Okej lite off-topic nu, ber om ursäkt.
Klatchigt namn jag har valt, blir lätt fel i vissa meningar :???:
Det stämmer, den skall in på serverice så tätt. Etanolen, drar mycket olja den. Tyvärr. Har för mig att det varvas filter och olja. Varannan gång.
Om det kan vara till någon tröst brukar dessa servicear vara billiga på sina ställen.
Jag drog batterikabeln och lät den ligga av ett tag. Sen körde jag 3 mil på motoväg i 100 km/h ungefär. Tycker bilen går bättre efter det. Mer bottenvrid. Inte snålare dock. Den drar på motorväg som min gamla Grand Voyager från 2001 och i stan 10 % mer. Alltså drygt 0.90 i 110 km/h. 1.4 eller så i stan (iofs mkt köer i Sthlm).
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]