Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såg en V70 med nyare kaross än min och den rullade på 225/50/17 och det såg helt ok ut.
I och med att mina däck börjar ta slut, de håller väl sommaren ut får jag hoppas, ca 4 mm runt om kvar enligt däckmarkeringen, så börjar jag kika på nya däck.
För att få lite mjukare gång så funderar jag på lite högre profil och lite lägre lastindex än jag har idag (XL).

Frågan är, är det någon som kör på 225/50/17 med sin V70N och hur upplevs skillnaden?
Larzan skrev:Såg en V70 med nyare kaross än min och den rullade på 225/50/17 och det såg helt ok ut.
I och med att mina däck börjar ta slut, de håller väl sommaren ut får jag hoppas, ca 4 mm runt om kvar enligt däckmarkeringen, så börjar jag kika på nya däck.
För att få lite mjukare gång så funderar jag på lite högre profil och lite lägre lastindex än jag har idag (XL).

Frågan är, är det någon som kör på 225/50/17 med sin V70N och hur upplevs skillnaden?
Japp, har haft det på min 03:a ett par år. En av de största fördelarna jag upplever är att hastighetsmätaren visar betydligt mer korrekt hastighet. Det mest negativa är priset. Dessa däck är oftast betydligt dyrare än motsvarande med 45-profil. Så jag byter tillbaks till 45-profil nu när jag precis har beställt däck.

// Niklas

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]