Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av holmarenn
Hej!

Köpte en s60 2005a igår.

När jag var på väg hem så stannade vi för och käka och sedan när jag satte på bilen så kom e felmeddelande där det stod larmsystem service erfordras.

Någon som vet hur jag bör tillväga gå först?
holmarenn skrev:Hej!

Köpte en s60 2005a igår.

När jag var på väg hem så stannade vi för och käka och sedan när jag satte på bilen så kom e felmeddelande där det stod larmsystem service erfordras.

Någon som vet hur jag bör tillväga gå först?
Standardfelet på larmet i dessa bilar är ju att backup-batteriet blir utslitet. Och din är ju i rätt åldersspann för ett batteribyte.
Men det är ju många delar i larmet så kan spöka så att läsa ut felkoderna först innan man byter något är ett måste...
av Gabriel82
holmarenn skrev:Njaa inte om jag väljer en bil med mindre miltal.
Vilken sida sitter sirenen?
Bättre att satsa på nyare årgång. För äldre lågmilare har ju varit larmade längre stund. Så jag skulle tycka det låter bättre med nyare årsmodell om det passar vill säga.
av baljbalj
Vet inte hur S60 ser ut men på V70 sitter det typ ledningar i sidorutorna bak som larmet är kopplat till (ungefär som bakrutevärmarslingor), larmet är kopplat med en kabel som sitter med en tryckknapp (ja en sån man har på kläder) om en sån lossnar t.ex. om man packar fullt mycket blir det samma felmeddelande.
Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]