Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Hej på er, någon som köpt "pirat"-dimljus till sin V70, tex http://www.scstyling.com/dimljus-vanste ... -6011.aspx

Passar dom bra? FInns kontakter färdigdraget eller måste jag dra ner ström osv själv?
Tycker dom ser så kort ut på höjden när jag tittar på sidan, och där dom ska sitta på bilen ser det så högt ut liksom, man vill ju inte beställa åsså blir det skit.
Har en V70 -09.

Mvh
Niklas
av Desmodue
Varför vill man slösa pengar på något värdelöst som dimljus? De funkar inte som dimljus och är inte tillåtna att köra med tillsammans med halvljus.
Köp något vettigt för pengarna, öl, whisky eller glass.
av perhall
Man kan ju köpa dimljus om man tycker det är snyggt. Men de är helt värdelösa ur ljussynpunkt. När halvljuset är tänt (detta gäller oavsett om man har xenon el ej) måste man koncentrera blicken rakt ut åt sidan för att se att dimljusen tänds. De tillför inget alls och kan ej användas i dimma som det är tänkt heller.

Annat var det på min BMW e36, då lyste dimljusen nästan lika starkt som halvljuset men kortare och bredare...
PH
av Elmeholt
det är ju just för att jag tycker det är snyggt jag vill ha det såklart. Funktionen frågade jag aldrig om :)
av Desmodue
yabbah skrev:det är ju just för att jag tycker det är snyggt jag vill ha det såklart. Funktionen frågade jag aldrig om :)
Men hur snyggt är det efter ett tag då "glasen" är blästrade? För att njuta av ljusskenet blir det ju inget av ;-)
av perhall
De blästras faktiskt förvånansvärt långsamt. Värre med lacken därnere.../PH
av Desmodue
perhall skrev:De blästras faktiskt förvånansvärt långsamt. Värre med lacken därnere.../PH
Mina är härligt matta men lacken är ok :-)
Användarvisningsbild
av P1800
Desmodue skrev:
yabbah skrev:det är ju just för att jag tycker det är snyggt jag vill ha det såklart. Funktionen frågade jag aldrig om :)
Men hur snyggt är det efter ett tag då "glasen" är blästrade? För att njuta av ljusskenet blir det ju inget av ;-)
Prova att hålla lite bättre avstånds så klarar sig både lack och glas. Naturligtvisl kan det komma enstaka stenar från mötande och omkörande men blästringen går att undvika med lite omdöme.
av HaagXx
Jag eftermonterade dimljus på min förra s80 -08. Tar man bort kåpan till "dimljuset" så hänger det en kabel där. Tar 5 min att sätta in. Det enda är att man måste åka in till volvo och få mjukvara för att få dimljusen att lysa :)

/ Filip
av perhall
Trodde att de i dessa besparingstider undvek att dra kablar som 99,8% av bilägarna aldrig kommer att använda, men där hade jag fel...blir ju ganska mkt om man ska dra kablar till dimljus, PDC, navi etc. för eventuell eftermontering./PH

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]

V90 läggs ner.

Och bestyckat med alla tillbehör eller en gan[…]