Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Nu har jag fått ett problem med min 850. När man ska starta så måste man köra rätt länge eller ge den mycket gas för att den ska starta. Sen när den väl har startat så går den väldigt hackigt och rycker vit/ grått. Den varvar ca 300- 500 varv. Då får man gasa till några gånger så tomgången går upp lite. Men då kommer nästa problem. Då stiger tomgången stegvis upp till typ 1400-1500 varv.
Vad kan felet vara? Hjälp sökes snabbt!
MVH
av *pettson*
För att få ett snabbt svar så bör man ställa en bra fråga med tillhörande information. Här saknas massor med information.
Motormodell?
Felkoder?
Hur går motorn annars när den väl går?
Vad har du gjort med bilen?
Vad har du felsökt?
Vätskor som försvinner?
Ja det finns säkert 10 frågor till innan du kan få ett *snabbt* svar.

En film när jag startar den.

Vad det är för motor vet jag inte så här rätt upp och ner. När den står på tomgången är den hög som sagt och när man kör går den helt perfekt. Lambasond lampan har lyst med släckte den innan bess. Har inte gjort så mycket med motorn mer än rengjort gasapjället och bytt rotor och fördelade. Den läcker mycket lite olja mellan motorn och låda.

P.s hoppas ni kan se filmen

Mvh
Det löste sig idag! Gav mig fan på att jag skulle lösa det och började skruva i sär och rengöra gasspjället och fortsatte och skulle kolla på tomgångsmotorn och där var felet. Motorn hade börjat tjärva så smörjde upp den och skruvade tillbaka allt så nu funkar det fint fint :)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]