Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
svendufva skrev:
CarMan skrev:den löd punkten som dom hade et fel på är ju åtgärdad.
Då är det väl ngt annat fel på den. Min byts på torsdag och det har kommit ett "servicemeddelande" från Volvo om detta på My2011.
Förövrigt blir bilen inte långlivad hos mig. Nya felmeddelanden dyker upp . Nu att larmet måste servas! Vilket skräp man köpt. Bilen har gått 75 mil.
Det är nog bäst att du gör så ja. Tror aldrig du kommer bli nöjd med den här bilen ändå, att döma av dina poster sen du hämtade den.
Nästa bil du köper kan du ju provköra ordentligt först också, så slipper du bli besviken. Känns ju som att man vill ha ordentligt på fötterna innan man köper en pryl för kanske 350-400.000 kr.
av svendufva
Tartryffel skrev:
svendufva skrev:
CarMan skrev:den löd punkten som dom hade et fel på är ju åtgärdad.
Då är det väl ngt annat fel på den. Min byts på torsdag och det har kommit ett "servicemeddelande" från Volvo om detta på My2011.
Förövrigt blir bilen inte långlivad hos mig. Nya felmeddelanden dyker upp . Nu att larmet måste servas! Vilket skräp man köpt. Bilen har gått 75 mil.
Det är nog bäst att du gör så ja. Tror aldrig du kommer bli nöjd med den här bilen ändå, att döma av dina poster sen du hämtade den.
Nästa bil du köper kan du ju provköra ordentligt först också, så slipper du bli besviken. Känns ju som att man vill ha ordentligt på fötterna innan man köper en pryl för kanske 350-400.000 kr.
Absolut
Och sen har man lärt sig att inte lyssna på alla som lovsjunger dieselmotorer. Men om den slutar rackla blir den kanske kvar som 2:a bil(åt hustrun). Själv har jag en ny bil på gång, denna gång med bensin och V8
Användarvisningsbild
av Variosboy
svendufva skrev: Och sen har man lärt sig att inte lyssna på alla som lovsjunger dieselmotorer.
Det är därför det är så enormt viktigt att prova ordentligt innan man handlar. Ingen annan än du kan ju veta hur du upplever något. Sen har man ju olika smak. Så det någon annan säger behöver ju inte gälla för dig!

Oavsett utgången önskar jag lycka till!
Användarvisningsbild
av tbjorn
Borde det göra Grillis, fick min ICM enhet ytbytt för ett år sedan på min MY -08.
Stereon dog, mätarna ställde sig på noll och alla varningslampor blinkade som ett flipperspel :( .
Kostade inget :D , tog det på goodwill, tydligen vanligt fel.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]