Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan någon rekommendera en bra kabel som fungerar att felsök en volvo 855 t5 - 97 med? Jag har kontakten under myntfacket. Bilen är reggade som 97 men står 96 på rutorna.

Har förstått att det bästa är en med USB- kontakt som jag kan koppla till datorn där jag sedan kör Volvos frc(fcr?) eller vad det nu heter?

Köp från ebay eller liknande går bra.
Det du vill ha är en sådan här: http://www.24.se/kkl-usb-ver-4091-p-656 ... alsearch=1
Sen vart du köper den är mindre viktigt. Noga att det är 409.1 versionen dock.

Sen får du googla runt efter drivrutiner till den. Jag hittade dom på något audi forum har jag för mig. Sen måste du se till att den hittas som COM1. Slutligen är det bara att starta vol-fcr och börja läsa koder :wink:
Lucif3r skrev:Det du vill ha är en sådan här: http://www.24.se/kkl-usb-ver-4091-p-656 ... alsearch=1
Sen vart du köper den är mindre viktigt. Noga att det är 409.1 versionen dock.

Sen får du googla runt efter drivrutiner till den. Jag hittade dom på något audi forum har jag för mig. Sen måste du se till att den hittas som COM1. Slutligen är det bara att starta vol-fcr och börja läsa koder :wink:
Tack så mycket !

Där står det ju för vag, men antar att de bara använder samma standard då.

Priset kändes ju inte så blodigt? Men kanske finns det ändå billigare? Men just denna har du alltså provat och fått att fungera?

Men det jag vill ha är alltså en obdII-sladd med version 409.1?då blir det rätt?
Lucif3r skrev:Den bör fungera fint.
Jag köpte den jag länkade till och den fungerar ypperligt till min V70 -97a. Mina datorer kör Win7, och laptopen jag släpar ut i garanget kör winXP. Så dessa 2 operativsystem vet jag 100% att den fungerar på.
Tack! Hoppas bara det fungerar med win8 nu också. Annars blir det till att lägga in hederliga xp igen :)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]