Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
SWM är styrenheten. denna styrenhet har bytt nemn när vi bytte elsystem & heter nu SAS

alla styrenheter måsta laddas med mjukvara för att fungera.
ratt rullen är bara en lång kabel & behöver ingn mjukvara. Punkt slut.

jag vet inte vilket TIE med delande du far efter, men du har nog misuppfattat förklaringen i meddelandet.

det verkar ju uppenbarligen blivit nåt knas när trådskaparen förökt att få bilen lagad, kan det vara så att han varit hoss dig o försökt laga den?
av Hellrider
CarMan skrev:SWM är styrenheten. denna styrenhet har bytt nemn när vi bytte elsystem & heter nu SAS

alla styrenheter måsta laddas med mjukvara för att fungera.
ratt rullen är bara en lång kabel & behöver ingn mjukvara. Punkt slut.

jag vet inte vilket TIE med delande du far efter, men du har nog misuppfattat förklaringen i meddelandet.

det verkar ju uppenbarligen blivit nåt knas när trådskaparen förökt att få bilen lagad, kan det vara så att han varit hoss dig o försökt laga den?
mm det är väl därför det står aart.nr i tie journalen till 2 och tre stegs sas också då eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
tror itne SAS:en skiljer. men därimot så fins 3stegs airbags på amrekanska marknaden & dom har en annan ratt rulle, så därför finns 2 artickel nummer i jornalen, et för 2 stegs & ett för 3 stags (går ju åt 2 kablar till i rullen för 3 stegs)
av Hellrider
CarMan skrev:tror itne SAS:en skiljer. men därimot så fins 3stegs airbags på amrekanska marknaden & dom har en annan ratt rulle, så därför finns 2 artickel nummer i jornalen, et för 2 stegs & ett för 3 stags (går ju åt 2 kablar till i rullen för 3 stegs)
japp precis då har du ju också läst den tie journalen eller hur?
å vem har sagt att rullen kräver mjukvara?
av Frigge
Hellrider skrev:
Frigge skrev:
Hellrider skrev: nej sas är rullen å huset är swm,däremot när du laddar swm så best du sas omladdning,,,kanske därför du är förvirrad
Näe, du är förvirrad :wink:
From 05 är SWM/SAS samma sak, Rattvinkelgivaren sitter i Kontaktrullen som är en lös separat enhet.
Ö nej,varför var du då tvungen å tanka rullen förut med sas,å huset med swm omladdning på 04:or med dstc,läs i tie journalerna så står det tydligt sas,kontaktrulle byte vid problem med va nu felkoderna hette
Det finns 3 st art nr
2 steg
3 stegs (USA)
ABS/STC

Det står oxå att ingen mjukvarunerladdning krävs.
av Hellrider
Frigge skrev:
Hellrider skrev:
Frigge skrev: Näe, du är förvirrad :wink:
From 05 är SWM/SAS samma sak, Rattvinkelgivaren sitter i Kontaktrullen som är en lös separat enhet.
Ö nej,varför var du då tvungen å tanka rullen förut med sas,å huset med swm omladdning på 04:or med dstc,läs i tie journalerna så står det tydligt sas,kontaktrulle byte vid problem med va nu felkoderna hette
Det finns 3 st art nr
2 steg
3 stegs (USA)
ABS/STC

Det står oxå att ingen mjukvarunerladdning krävs.
JA det är ju det jag har sagt hela tiden,men det står inget om abs/stc för det finns inte på 05:0r
alltså vid byte hus "swm" sas omladd,rulle byte =sas byte ingen mjukis
felkoden säger väl bcm sas signal saknas nånting har jag för mig
Användarvisningsbild
av CarMan
du läser fel.
gissar att du inte arbetat så mycke med dessa bilar. du kan ju testa att köra en SWM omladdning nästa gång du byter "hus". det lär inte funka !

det är som jag o frigge säger. o frigge har rätt i att det i en av TIE jornalerna står 3 olika kontaktruller nämda (dom rablar upp alla 3 som finns till samtilga årsmodeller, där av att SWM också näms)
av Hellrider
CarMan skrev:du läser fel.
gissar att du inte arbetat så mycke med dessa bilar. du kan ju testa att köra en SWM omladdning nästa gång du byter "hus". det lär inte funka !

det är som jag o frigge säger. o frigge har rätt i att det i en av TIE jornalerna står 3 olika kontaktruller nämda (dom rablar upp alla 3 som finns till samtilga årsmodeller, där av att SWM också näms)
men gud va seg du är,jag har ju INTE sagt att man skall tanka swm omladd vid byte hus,utan läs om det där en gång till snälla du!

det är möjligt att det står omnämt 3 olika rullar,kanske har fel att det bara stod två numer skit samma,,men du måste väl märka att du pratar imot dig själv eftersom du känner till journalen me rullarna?eller i vilket syft byter du dom?att inte elhissarna funkar el?
av OC-RA
Nå Bosa , nu förstårdu allt ,eller?
av Frigge
OC-RA skrev:Nå Bosa , nu förstårdu allt ,eller?

Ja nu borde det vara solklart för Trådskaparen :lol:
Nu har vi verkligen benat ut allt åt:n :wink:
Själv är jag förvånad om bilen inte fungerar nu :wink:

Skämtosido, hoppas det löser sig med ditt problem.
Anliggande frambroms 740

Är det dessa glidbultar jag har? https://vp[…]

Såhär ser dom ut. Däcken är s[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]