Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har funderat till och från på en Polestaruppgradering till min 2.5FT, men känner mig tveksam.

Många vittnar ju om stora förändringar och "en helt ny bil", men är det värt pengarna att gå från 231 hk till 258hk?

Har dessutom 16'', 205*60. Känns som att kostnaden för bredare däck och större fälgar, samt kanske även en sänkning borde räknas in...

Vad säger ni?
Jag tänker ju såklart på att man får mer effekt hos autotech, du får ursäkta min otydlighet, jag uppfattade att TS fråga handlade om prisvärdhet och om man upplever någon effektskillnad med PS.
Skillnaden i effekt är större på -09 och där reas väl dessutom PS nu?
Något annat än Polestar är inte intressant för min del. Är kanske feg, men vill inte riskera krångel med leverantör eller driftstörningar.

Mer effekt än vad Polestar ger borde ju bli direkt farligt med orginal däck och chassi. Är inte så lockad att behöva ta kostnaden större fälgar och sänkning också även om de kanske kunde vara trevligt.
Vanilla skrev:Något annat än Polestar är inte intressant för min del. Är kanske feg, men vill inte riskera krångel med leverantör eller driftstörningar.
+1

Been there, done that....
akterspegel skrev:Det blir betydligt trevligare med autotech!
Vet dock inte om dom fixar den nya mjukvaran än som volvo lade in vid senaste servicen.
Är det inte bara nya bilar från MY13 o uppåt som koden i styrenheten inte går att knäcka?

Lägger de in den mjukvaran även i äldre bilar som inte hade det innan?
Vanilla skrev:Mer effekt än vad Polestar ger borde ju bli direkt farligt med orginal däck och chassi. Är inte så lockad att behöva ta kostnaden större fälgar och sänkning också även om de kanske kunde vara trevligt.
Nu förstår jag inte. Varför skulle det bli mer farligt att köra med 258hk eller 300hk? Nu har jag inte testat toppfarten och kommer troligtvis aldrig att göra det heller. Men skulle det krävas bredare däck och annat chassi för att framföra bilen i 150km/h med mer effekt än orginal? :roll:

Annars kan jag varmt rekommendera autotech till en 2.5ft! :-)-)
Visst, det går ju bra att hålla 170km/h med en 109-hästars Diesel också! :D

Tänkte snarare på hur bilen beter sig under acceleration, speciellt i kurvor. Redan 231hk känns som mer än mina 205 breda "ballong-däck" klarar av, men jag är kanske helt fel ute...

Antar att du menar att bilen är av modell&ari[…]

Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]

Idag blev det skifte till vinterhjul. Ingen anledn[…]

V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]