Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror att BSR:s chanser att vinna målet och KKV:s sympati är mikroskopiska.
Jag har jobbat en massa med såna här frågor och varken KKV eller EU-domstolen, som kan ge förhandsbesked, gillar upplägg där företag säljer in tveksammalösningar som skapar negativa bieffekter. Konsumentskyddet hålls högt och att sätta helbilsgodkännandet ur spel är ju till förfång för konsumentskyddet, eftersom bilen håller sämre och garantiskyddet försämras. /PH
perhall skrev:Tror att BSR:s chanser att vinna målet och KKV:s sympati är mikroskopiska. /PH

Nej dom är inte mikroskopiska, dom är noll. Tror att köpare av BSR:s produkter har betydligt större chans med en stämning mot BSR för att deras helbilsgodkända bil inte längre är godkänd, och att BSR inte upplyst om tillräckligt tydligt om det.
Mwi skrev:
perhall skrev:Tror att BSR:s chanser att vinna målet och KKV:s sympati är mikroskopiska. /PH

Nej dom är inte mikroskopiska, dom är noll. Tror att köpare av BSR:s produkter har betydligt större chans med en stämning mot BSR för att deras helbilsgodkända bil inte längre är godkänd, och att BSR inte upplyst om tillräckligt tydligt om det.
Det du skriver fick mig att titta lite vidare på det. Söker man igenom deras hemsidas innehåll nämns faktiskt aldrig ordet helbilsgodkännande ens en gång. Inte ens på något bortglömd liten del av siten, noll gånger skrivs ordet. Rätt anmärkningsvärt när man tänker efter.
MartinS skrev:Att BSR dessutom hävdar att "man äger sin bil" slår lite emot dom själva då du t.ex. inte kan använda en PPC med trim på flera bilar, trots att du köpt den och därmed äger den.
+1
Kan inte någon som har en PPC fråga BSR hur dom ställer sig till det?
Guru skrev:
MartinS skrev:Att BSR dessutom hävdar att "man äger sin bil" slår lite emot dom själva då du t.ex. inte kan använda en PPC med trim på flera bilar, trots att du köpt den och därmed äger den.
+1
Kan inte någon som har en PPC fråga BSR hur dom ställer sig till det?
+2
Jeg hadde en prat med en Rica forhandler i dag, og han sa at Rica hadde de samme problemene med krypteringen.
Det Rica (angivelig) gjør er å fly inn en ingeniør for å ta bilene som skal tunes, når de har samlet opp et visst volum (ex 10 biler).

Jeg har ikke hørt om eller lest dette før, noen andre som vet noe mer?
alebak skrev:Jeg hadde en prat med en Rica forhandler i dag, og han sa at Rica hadde de samme problemene med krypteringen.
Det Rica (angivelig) gjør er å fly inn en ingeniør for å ta bilene som skal tunes, når de har samlet opp et visst volum (ex 10 biler).

Jeg har ikke hørt om eller lest dette før, noen andre som vet noe mer?
Det där tror jag vad jag vill på. Skulle den ingeniören då ha superkrafter som kan knäcka/bruteforce:a en 10-siffrig pin-kod ?

Jag har en V60 awd med 2.4l diesel my2013 med RICA:s 245hp / 500nm mjukvara. Till mig sade dom att dom hade utrustning som kunde avläsa och/eller kringgå det pin-koden . Jag skickade in min original mjukvara på morgonen samma dag som jag hämtade ut bilen hos Volvo och vid Lunch tid var min RICA mjukvara klar.

Jag var i kontakt med BSR innan jag köpte RICA och dom sade att dom INTE kunde trimma min bil pga pin-koden
Någon som snubblat över ny information om MY13 och den PIN-kod som gör att det inte går att optimera sin Volvo?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]