Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FilipLjung
Hej! Jag undrar om en tändbox i en volvo 945 fulltryckare från 1997 med Nummer Bosch 0227 400 207 är en så kallad "Guldbox" och därav chipbar??
Användarvisningsbild
av lennarte
Kollade på länken ovan.... Sicken tur man inte har en turbomotor. Sådana problem det kan bli.
Min åsikt om turbo, med dagens teknik och gårdagens motorkunnande, nog borde man kunna få ut effekt utan fusk. Jag kommer väl att få sk---t för detta men jag tycker att öka effekten med turbo är fusk. Det var mycket "ärligare" när man själv fick räkna på kammaxlenvinklar kompressionsförhållande och förgasare. Mer jobb, men f--n så mycket roligare när det lyckades. Gissa om man var nöjd när jag kom till Bilprovningen med min trimmade Volvo PV och en normalt tjurig bilprovare sken upp och sade : det här har du gjort bra :P men jag är kanske för gammal för sådana nymodigheter, jag har inte ens en "smart phone"

Mvh
Lennart
emblemwraps -crome delete

Ngn som använt dessa och som kan säga bu[…]

Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]