Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Cox skrev:Som sagt bilen måste in på service, oj den kostade denna gång 6900 :-
Du kommer inte att ångra dig :-)
Och sen när frugan/sambon kör bilen efteråt och tycker den går ovanligt bra så är det bara att säga: "Ja, du ser vad en liten service kan göra"...
Användarvisningsbild
av Anders E
Kan bara säga av egen erfarenhet, skillnaden mellan en 2,5T-bil med eller utan Polestar MY 08-09 är djävulskt stor.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det blev rätt stor skillnad på en T6:a också kan jag meddela, som en ny bil...

/Martin
av Gabriel
Min D5:a blev bra mycket roligare att köra, vridmoment kan man inte få för mycket av.
Förbrukningen har sjunkit något, men då kör jag iof med RICA E-power, dock ska det ge samma prestanda som Polestar, skillnaden är att RICA marknadsför den mjukvaran som bränslebesparande vilket inte Polestar gör.
Personligen tycker jag att RICA gav mer för betydligt mindre pengar så mitt val var lätt.
av duttowisch
Jag jag hade rätt. Mailade dom se svar nedan,
Det har blivit ett fel när hemsidan uppdaterades och det ska naturligtvis inkludera 2007 manuell också.
6900:- för C70 T5 manuell 2007

mail nr:2
Hej Magnus,
Gäller 12% rabatt på 6900kr då jag är med i Turboperformanceklubb?
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... 3&t=257573

Hej,
Kampanjpriset kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Så var det med det!
Skaris, meddela sedan hur "optimeringen" blev!
av jpennerb
skaris skrev:
Anders E skrev:Kan bara säga av egen erfarenhet, skillnaden mellan en 2,5T-bil med eller utan Polestar MY 08-09 är djävulskt stor.
Hoppas du har rätt! Min bil optimeras på onsdag:-)
Härligt! Du kommer att bli grymt nöjd med lite mer krut under huven. Kan säga att känslan när man har gasen i botten och lådan går från vxl3 och lägger i vxl4 och det bara bär iväg som bara den är helt underbart! En koll på mätaren som visar 180-190 efter några sekunder! :-)-)
Användarvisningsbild
av gooose
Daljoo skrev:Nån som optimerat D5:an då? Stor skillnad? Går förbrukningen ner nåt?
Inget du skall räkna med att den gör
Men om du lyckas att inte utnyttja dom extra kusarna utan kör som innan då kan det möjligen ge en marginelt lägre åtgång av bränsle

Om du har automatlåda så kan du märka en minskad förbrukning spec när du har kärra bakom
Min minskade runt 1- 1,5 dl mätt på färddatorn samma sträcka kördes 3 ggr med tattartermos (1800kg) 1,25-1,35
Med polestar 1,1-1,2 på körningarna efter till samma ställe
Ingen vetenskaplig uträkning kan ju haft medvind alla ggr efter polestar optimeringen vad vet jag men den går rackarns gott

Men räkna inte med detta För den går så gott att du gärna trampar lite extra för att fortare komma upp i "skyltad" hastighet
Och väl där så kan du njuta av hur gott den går

//Gooose
Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]