Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Eftersom det blivit mycket bättre på denna frontensedan det blivit varmare...Är det någon som vet vad det kostar att byta båda genomslagsgummina fram?
Tack
av Tim
hakank skrev:Eftersom det blivit mycket bättre på denna frontensedan det blivit varmare...Är det någon som vet vad det kostar att byta båda genomslagsgummina fram?
Tack

Mellan 2500-3500kr beroende på var i landet du befinner dig!
Användarvisningsbild
av hakank
Huuuu..Dessa priser..Finns grejjorna att köpa "löst"? Är det svårt att byta?
av Tim
hakank skrev:Huuuu..Dessa priser..Finns grejjorna att köpa "löst"? Är det svårt att byta?
Ja klart du kan köpa delarna löst. Svårt och svårt, du får plocka ner fjäderbenen och ta bort fjädern. Men är hur gammal är bilen? Ägt den sen den var ny? Under 3år och bara du som ägare så gäller ju Konsumentköpslagen. Annars är det möjligt att det finns viss goodwill om du är en trogen kund, påtala problemet och säg att du tycker det är dåligt när bilen har gått så lite.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Min 2013 gir et kraftig klonk på venstre side over farthinder. Høre ut som det glepper over. Det kan vel ikke være gammal gummi når bilen er 6 mnd gammel?
av chli
Tack för ditt svar Tim.

Om jag har uppfattat det rätt så verkar det som om genomslagsgummina är den svaga länken men kan någon förbarma sig över en novis och kasta ljus över byte av krängningshämmarstagen. Eftersom det verkar som att någon/någras besvär blivit avhjälpta genom att byta just krängningshämmarstagen så blir jag fundersam om det är samma sak som att åtgärda genomslagsgummina eller om det är en annan åtgärd.

Mvh, Christian
Användarvisningsbild
av hakank
2013xc70 skrev:Min 2013 gir et kraftig klonk på venstre side over farthinder. Høre ut som det glepper over. Det kan vel ikke være gammal gummi når bilen er 6 mnd gammel?
Låter alldeles för tidigt..Men du borde ju ha garanti? Bara att köra in på verkstan och be dom fixa tycker jag.
Användarvisningsbild
av hakank
chli skrev:Tack för ditt svar Tim.

Om jag har uppfattat det rätt så verkar det som om genomslagsgummina är den svaga länken men kan någon förbarma sig över en novis och kasta ljus över byte av krängningshämmarstagen. Eftersom det verkar som att någon/någras besvär blivit avhjälpta genom att byta just krängningshämmarstagen så blir jag fundersam om det är samma sak som att åtgärda genomslagsgummina eller om det är en annan åtgärd.

Mvh, Christian
Det är två olika saker.

En sak jag funderade på i bilen i morse..Om det är genomslagsgummina. Hur kommer det säg att de låter utan att fjädern bottnar? Nån som vet? Börjar misstänka mina gummin i krängningshämmarstagen igen. Trots att det låter mycket mindre nu när det blivit varamare. Men å andra sidan så är det ju gummi där också som väl då expanderar i värmen..

/Håkan
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]