Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perragnarj
Efter att bromsoket fastnat så vaporiserade nog allt fett i hjullagret och nu har det börjat brumma vid högersväng.
Har hört med en verkstad som kan sätta på ett Biltema-nav (för det är väl hela navet jag byter?) åt mig.
Men så är det återigen det där med att köpa rätt del, och det finns ju såklart två varianter.

Bilen är en 00'a

#1 http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... LVO-74100/
#2 http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... LVO-74094/
av folkrace_89
köp inte på biltema.
när ja gjorde det och körde 2månader sen när ja besiktade så var det glapp i båda två så satsa på något dyrare ställe.
om du vill chansa så ska du ha den som har en bult mitt i navet och ingen mutter
av Tommty
köp på biltema.

köpt där och lagret har hållt i flera tusen mil.

eller förresten, köp på mekonomen för 3x pengarna, samma grejor men det är roligare att betala mer eftersom skatteåterbergningen kommer snart.
av JockeGbg
Sunschreem skrev:Värt att notera är att du inte får nya bultar på biltema
Jag fick i alla fall med bultar till mitt Biltemalager. Om du menar de fyra man fäste navet med? Mitt har hittills rullat felfritt i ca 2000 mil. Skulle aldrig betala 3-4 gånger så mycket på Mekonomen eller Volvo.
av alan
Köp en av varje det är öppet köp en vecka men jag har lämnat in efter en månad utan problem.
av joakim__
Du ska troligt vis ha det första det beror på vilken sorts skruv det är till drivaxen om det är en m10 skruv eller en stor muttet
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Kör med Biltemas hjullager både i 854an och V70in sedan flera år utan problem, så köp lager där dom är billigast.
av folkrace_89
gillar du skruva köp biltema men spara kvittot om du får anmärkning på det när du besiktar ta med besiktnings pappret, kvitto och lagren och lämna tillbaka dom.
Ett tips gör hjulinställning direkt efter bytet oavsett vart du väljer att köpa dom.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]