- tor 18 apr 2013, 11:46
Hejsan! Jag är en glad amatör och saknar antagligen de mest basala kunskaper när det gäller att mecka bilar. Det har trots detta blivit dags att införskaffa bil och jag har bland annat tittat på V70 II (09:a) med d3-motorn och automatlåda. Priset på dessa är ganska högt men det går att komma undan ganska lågt om man väljer en bil med höga miltal och därför undrar jag om det är någon som vet ungefär vad man bör titta efter när det gäller just sådana bilar? Bilen som jag tittat in mig på har ca 20 000 mil körda men ser fräsch ut på bilderna.
Det jag lyckats googla mig till är att automatlådan behöver ha oljebyte kontinuerligt som ofta slarvas med från privatpersoner men eftersom detta är en gammal taxibil med komplett ifylld servicebok verkar detta inte vara ett bekymmer i just denna. Är det något annat man bör ha koll på?
Vänligen,
Mr. Dokku
Det jag lyckats googla mig till är att automatlådan behöver ha oljebyte kontinuerligt som ofta slarvas med från privatpersoner men eftersom detta är en gammal taxibil med komplett ifylld servicebok verkar detta inte vara ett bekymmer i just denna. Är det något annat man bör ha koll på?
Vänligen,
Mr. Dokku