Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag har en volvo v70 2,5T AWD automat som bara driver på bakhjulen och absolut inget på framhjulen! jag har provat att hissa upp bilen och lägga i drive så man ser vilka hjul som rör sig, i mitt fall så rör sig bara bakhjulen! :???:
Jag har sök på detta fel men inte hittat ett enda svar, detta skrämmer mig lite då det inte är gjort för att hålla på detta vis.
Är väldigt tacksam för svar! :D

Mvh Niklas
av rid54
Räcker ju med att en främre drivaxel är av... När du hissade upp bilen, kunde du se främre drivaxlarna? Snurrade någon av dem? Om en inre knut har gått ser man ju inget på det sättet, förstås. Nå't knas i framänden är det ju...
Mvh
/RID
av rid54
Vore jätteintressant att höra vad detta är till slut. Om en främre drivaxel gått så behöver det faktiskt inte låta så mycket. Den kan ha gått av intill en knut (eller så har knuten gått sönder) och det blir ju inte mycket rörelse mellan axel och nav eftersom bakaxeln driver. Om axeln hänger i damasken kan det nog vara rätt diskret det hela.
/RID
jag ska in till jobbet och lyfta upp bilen och snurra på framhjulen och se ifall drivaxlarna rör sig här när jag får tid över. aha ja man fick ju lite blickar på sig i stan när man kom med bredhäng igenom kurvorna med en v70 =D

Verkar vara TMAP sensorn, enligt felbeskrivningen.[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]