Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jeel2301
Jag har en fråga då jag undrar hur mycket en grundservice kan kosta på en 850 GLT från 93?

Svårt att få vidare information, när man inte hittar så mycket själv oavsett vart man letar.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Nexus
Ska du lämna på en seriös verkstad så räkna med minst 1000+ för en vanlig service.
Har du ingen vän eller kanske själv kan göra en liten service på den? Känns dummt kasta bort massa pengar då det trotts allt är en bil från 1993.
av SEpaket
Jag brukar lämna in hos en mekaniker jag känt i flera år som är duktig, men inte märkesbunden. Han tar en 7-800 plus material, brukar hamna runt 1 500 +/- några hundra beroende på hur mycket han behöver göra förutom olja och filter. Volvo har något som heter Nice Price på äldre modeller, då kan du nog få en service där för strax över tusenlappen, men jag vet att i alla fall Bilia slarvar utav helvete på sådana servicar.

(Jag lämnar in min fortfarande eftersom serviceboken är fullstämplad och det vill jag kunna skryta med även framledes)
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]