Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Står i valet och kvalet vid val av tjänstebil. Vad hade ni valt?

Alt 1. V70 D4 2014 Momentum (Business) inkl. Automat, Teknikpkt.HP-CD, Klimatpkt.VOC, Metallic, 17-tums hjul.

Alt. 2 V70 D4 2013 R-design. inkl. Automat, Metallic, Hi-tech pkt, 17-tums fälg

Har sådan fruktansvärd beslutsångest, gillar den nya lite mognare designen, samtidigt tycker jag om mycket utrustning och har alltid tyckt R design är snygg, retar mig dock på att det inte är 18-tums Ixion på den.
av Lövet
Bil2. Faceliften på V70 my14 är i stort sett omärkbar, R-design står ut betydligt mer.
Användarvisningsbild
av V9097
Bil 2 om du frågar mig

Momentumklädseln i bil 1 tycker jag är tråkig, r-designklädseln i bil 2 är jättefin
Digitala instrument i bil 1 känns bara fel
Fälgarna går att byta till Ixion, när du vill och känner att du har råd.
Takluckan f

Det som talar emot bil 2 är om du tycker r- design är för stötig.
av Petzzon
Verkar som åsikterna går isär även här...

För allas info så är det en tjänstebil, således svårt att kunna byta fälgar senare framöver. Får leva med bilen jag väljer i 3 år.
Användarvisningsbild
av joel80
Gillar du utrustning vill du inte vara utan VOC... att kunna ha en del av "bilen" i mobilen är trevligt.. sen väldigt bra om man har tjänstebil att få ut körjournalen från VOC. Spar sååååå mycket tid!
Användarvisningsbild
av na96gen
Det ska vara nytt nytt nytt! Lätt ettan för mig 8)
av Petzzon
joel80 skrev:Gillar du utrustning vill du inte vara utan VOC... att kunna ha en del av "bilen" i mobilen är trevligt.. sen väldigt bra om man har tjänstebil att få ut körjournalen från VOC. Spar sååååå mycket tid!
VOC ingår till båda bilarna, ingår i hi-tech paketet
av Enzo
Antar att du är anställd så du behöver knappast bekymra dig för värdetapp och så ... dock skulle jag lätt ta en D5 med lite mindre lullull än 2-litersspis.
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]

Jag har för mig att du kan köpa den fr&a[…]