Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tanaris
Kan man få den att justera stolen när man låser upp bilen istället för när man öppnar förardörren? Det är ju helt vansinnigt, hur tänkte de?
Användarvisningsbild
av akterspegel
Tror inte det men jag tycker att det är bra, det är ju inte säkert att man ska åka iväg bara för att man låser upp bilen och då spar man ström och onödigt slitage, tycker att det är smart!
Användarvisningsbild
av joel80
Vojje, varför ska du så ofta skriva spydiga inlägg?

Det är väl ett rätt vettigt svar av akterspegel. Om man låser upp bilen bara för att hämta något ut bakluckan ändrar den inte positionen, men när man öppnar förardörren, vilket är ett av stegen man oftast tar innan man kör iväg, så ställer den in sätet.

Om det nu är "för sent" för att man får vänta någon sekund kan kanske diskuteras.. men du behöver väl inte förlöjliga ett helt vettigt svar.
Användarvisningsbild
av Vojje
joel80 skrev:Vojje, varför ska du så ofta skriva spydiga inlägg?
Jag förstår överhuvudtaget inte vad du menar.
Men om min uppfattning inte gillas kan jag naturligtvis ta bort inlägget och ersätta det med en glad gubbe :D
Användarvisningsbild
av joel80
Meh.. nu blev det jag som blev gnällgubben här istället ju!
:)

Du kanske bara skämtade.. avsaknaden av smileys gjorde nog så jag missuppfattade.
av Hertsh
Justera stolen när man öppnar dörren? Min måste man trycka in minnessiffran på stolen för att den ska tillbaka till mitt minne 1 när frugan kört med minne 2. Var ställer man in att den ska till en viss position när man öppnar dörren? Är det nyckelberoende?

Ursäkta att jag kapar tråden men tänkte att den som svarar på TS fråga kanske även kan svara på min.
av JHg
Hertsh skrev:Justera stolen när man öppnar dörren? Min måste man trycka in minnessiffran på stolen för att den ska tillbaka till mitt minne 1 när frugan kört med minne 2. Var ställer man in att den ska till en viss position när man öppnar dörren? Är det nyckelberoende?

Ursäkta att jag kapar tråden men tänkte att den som svarar på TS fråga kanske även kan svara på min.
Inställningar i menyn om stolspositionen skall kopplas till nyckeln...
Användarvisningsbild
av apersson850
Och den positionen, den som hänger ihop med nyckeln, har inget med de olika minnena att göra. De finns fortfarande som sina egna positioner.
installera dragkrok

Såvitt jag minns är det TRM redan fr&ar[…]

Motorlampa blinkade till

Hej Volvo v90 T5 2018 idag vid körning blinka[…]

Antar att du menar att bilen är av modell&ari[…]

Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]